IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

Reply to this topicStart new topic
[~6000] Laptop do Data Science
jakes
dodano 19-05-2019, 14:33
Nr wypowiedzi: #1

Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 1
Nr użytkownika: 75 670

Planuję zakup laptopa do szeroko pojętego Data Science - głównie jednak trenowania modeli i pracy z dość dużymi zbiorami danych. Mam świadomość, że do zadań nieco bardziej skomplikowanych obliczeniowo i tak skończy się na chmurze, ale jednak chciałbym, żeby laptop wystarczył mi do większości projektów robionych "na boku". Mam zamiar także zająć się Deep Learningiem, a więc chciałbym wykorzystać laptopa do nauki na niebanalnych zbiorach danych, a w dłuższej perspektywie do trenowania lub chociaż prototypingu. Jeśli chodzi o hardware to jestem laikiem, więc przyjmę każdą poradę odnośnie tego, w co warto doinwestować lub co można potraktować drugorzędnie. Myślę jednak, że minimalna konfiguracja, a zarazem najbardziej istotne dla mnie rzeczy to:
- karta graficzna NVIDIA GeForce 1060 lub lepsza - czy warto doinwestować np. w 1070 lub 2060?
- 32GB RAM
- Dysk SSD min. 256GB
- Procesor i7
- Matryca maksymalnie 15,6
- najlepiej bez Windowsa, bo i tak pracuję na Ubuntu, ale propozycję z Windowsem też przyjmę
- WYDAJNE CHŁODZENIE
- dobrze byłoby, gdyby nie był zbyt ciężki
Generalnie zależy mi na układzie, w którym wszystkie części będą ze sobą grać i nie będą się nawzajem "blokować". Stąd też zależy mi na wydajnym chłodzeniu, bo na nic mi np. świetna karta graficzna czy CPU, gdy podczas trenowania modelu laptop będzie się przegrzewać i efektywność spadać.

Trochę szukałem i znalazłem następujące laptopy: Lenovo Y-530, ASUS ROG Strix, MSI GL63 lub Dell Inspiron G5. Rozpiętość cenowa jest dość duża, więc chciałbym dopytać czy warto dopłacać np. do MSI czy bardziej opłaca się np. przystać na przy Lenovo? Oczywiście chętnie przyjmę inne propozycje konfiguracji i modeli.
Go to the top of the page

+Quote Post
EB4U
dodano 19-05-2019, 15:22
Nr wypowiedzi: #2