IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

 
Reply to this topicStart new topic
Tryb wyświetlania nocnego nie działa.
Navy
dodano 16-06-2019, 9:16
Nr wypowiedzi: #1





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 21
Rejestracja: 15/01/11
Nr użytkownika: 35 791



W moim Lenovo X1 Carbon 5 nie działa tryb wyświetlania nocnego. Ta funkcja jest dla mnie ważna ze względu na ochronę oczu, bo dużo pracuję w nocy lub przy słabym oświetleniu

Sytuacja jest taka:
- laptop został kupiony jako nowy, ma 2 lata i jest nadal na gwarancji on-site do marca 2020
- od około 2 tygodni tryb nocny działa jak sam chce, najczęściej nie da się go ani włączyć ręcznie (w "ustawieniach") ani nie włącza się sam, zgodnie z harmonogramem
- razem z tym problemem pojawiły się trudności z wejściem do Lenovo Vantage (najczęściej widzę komunikat: "coś poszło nie tak z naszej strony, pracujemy nad tym")
- oprogramowanie jest aktualne (WIN 10 wersja 1903, wszystkie aktualizacje Lenovo)
- dzwoniłem do Lenovo, dostałem mailem dwa sterowniki do wgrania (coś z power management i coś z grafiką). Wgrałem to ale poprawa nie nastąpiła
- napisałem do nich jeszcze raz, w odpowiedzi dostałem info że musze zrobić ponowną instalację Windows (w tym grzebanie w BIOS) + wgranie 7 sterowników
- zapytałem o serwis on-site, bo sam wolałbym tego nie robić. Odpowiedzieli mi, że serwis on-site dotyczy hardware a nie oprogramowania. Wezwanie serwisu do oprogramowania będzie płatne (???)
- na laptopie nie mam zainstalowanych żadnych śmieci, pracuję prawie wyłącznie na MS Office, jest porządny antywirus (ESET)

Powiedzcie, co powinienem zrobić?
Dociskać Lenovo? Pójść do serwisu? Zapłacić za on-site? Zrobić to samemu ryzykując, że przy okazji coś się sp..li?
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam,

Navy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qqs
dodano 16-06-2019, 10:13
Nr wypowiedzi: #2





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 19
Rejestracja: 12/05/19
Nr użytkownika: 75 644



Nie wiem na ile to pomoże, ale przeglądając internety w poszukiwaniu rozwiązania Twojego problemu, napotkałem na taką oto stronkę:
https://pureinfotech.com/fix-night-light-wi...reators-update/
... jest tu napisanych kilka porad, włącznie z update/reinstalacją sterownika graficznego, z którego korzysta Windowsowe "wyświetlanie nocne".

Wydaje mi się, że sam update sterowników w menadżerze urządzeń w tym wypadku wystarczy.

Ja również mam laptopa Lenovo (Legion y530) i miałem problem z instalacją sterowników graficznych NVidia. W wielu poradnikach pisało coś o update sterowników oraz samego BIOSu, ale trochę się obawiałem, żeby niczego nie popsuć i rozwiązałem to możliwie najprościej, t.j. za pomocą wspomnianego już menadżera urządzeń (z poziomu menadżera wybrałem odpowiedni sterownik i "aktualizuj"). Nie dam sobie głowy uciąć, ale coś mi podpowiada, że rozwiązanie w Twoim przypadku będzie podobne.

Co do przyczyny takiego stanu rzeczy, to możliwe, ze winna jest aktualizacja 1903 Windowsa 10. Wczoraj dla przykładu miałem problem z antyvirusem, który po aktualizacji programu nie chciał działać, jednak udało mi się to naprawić poprzez ponowną reinstalację.

Jeśli to, co napisałem powyżej nie zadziała, to można zawsze spróbować alternatynwego oprogramowania - np. tutaj znalazłem jakąś listę;
https://www.guidingtech.com/top-windows-10-...t-alternatives/
... ten F.Lux pojawił się w obu artykułach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Navy
dodano 16-06-2019, 12:10
Nr wypowiedzi: #3





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 21
Rejestracja: 15/01/11
Nr użytkownika: 35 791



@qqs => dziękuję za odpowiedź.
W międzyczasie pogrzebałem trochę na forums.lenovo.com. Kilka osób pisało tam o podobnym problemie dotyczącym ThinkPadów serii T. Z dat wynika że są to w miarę świeże sprawy (kwiecień 2019).
Po przeczytaniu tego usunąłem u siebie Lenovo Vantage, które jakoby jest w konflikcie z WIN 10 w zakresie sterowania trybem nocnym. Na razie jest OK. Poobserwuję to jeszcze. Później spróbuję tego, o czym napisałeś w swoim poście.
Co do aktualizacji do WIN 10 1903, to u mnie problem z trybem nocnym występował jeszcze przed tą aktualizacją (wtedy miałem wersję WIN 1809). Aktualizacja do wersji 1903 u mnie nie zmieniła nic ani na lepsze ani na gorsze.
Pozdrawiam,
Navy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Navy
dodano 20-06-2019, 12:20
Nr wypowiedzi: #4





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 21
Rejestracja: 15/01/11
Nr użytkownika: 35 791



Po kilku dniach obserwacji widzę, że usunięcie Lenovo Vantage zlikwidowało 80% problemu.
Tryb nocny najczęściej działa normalnie, włącza i wyłącza się zgodnie z harmonogramem, można go też włączyć lub wyłączyć ręcznie. Jeżeli jest z tym problem, to po restarcie wszystko wraca do normy ale z tym da się żyć.
Próbowałem też zrobić tak, jak napisał kolega qqs. Nie mam jednak na swoim laptopie tego sterownika o który jest mowa w linku.

Co ciekawe, podobny problem zauważyłem na swoim nowym laptopie służbowym (Lenovo ThinkPad E580): tryb nocny praktycznie nie działa. Używam go jednak wyłącznie w ciągu dnia i to nie jest jakiś duży problem, ale wygląda na to, że Lenovo dało d..y w tej sprawie na całej linii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 25-08-2019 - 0:10