IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

Reply to this topicStart new topic
[ok 4000] Laptop na studia, programowanie, sporadycznie gry
Sebeg13
dodano 5-09-2019, 23:16
Nr wypowiedzi: #1

Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 5
Nr użytkownika: 76 112

1. Jaki jest budżet?
Około 4000. Może być więcej, może być mniej, w zależności ile tak naprawdę muszę wydać.

3. Jaki rozmiar jest preferowany (podajemy wielkość matrycy, ewentualnie wagę)?
15.6 ze względu, że muszę go nosić na uczelnie.

5. Podajemy preferencje co do konkretnych marek producentów:
Lubiani: Lenovo
Niechciani: Brak
Dużej wagi do marki nie przywiązuję.

6. Do czego głównie ma służyć notebook? (Można przypisać wagi procentowe poszczególnym zadaniom albo ułożyć je w kolejności malejącej)
Studiuję informatykę, więc głównie programowanie (IntelliJ, Android Studio), planuję zakupić FIFE 2020 i ewentualnie od czasu do czasu pograć w jakieś inne gierki, ale nie jakoś bardzo wymagające.

7. Na czym zależy nam najbardziej w notebooku (oczywiście każdy chciałby idealnego laptopa, najlepiej za tysiąc złotych, ale trzeba wybrać kilka najważniejszych cech na których najbardziej nam zależy)? Dla pomocy podrzucam kilka cech: niska waga, długi czas pracy, jakość wykonania, kultura pracy, dobry ekran, konkretne interfejsy, wygodna klawiatura/touchpad, dobre głośniki, długa gwarancja itp itd...
Czas pracy na baterii to minimum te 3h podczas pisania kodu, gdy na uczelni nie będę miał go gdzie podpiąć.
Matowa matryca raczej.
Interfejsy: planuję dokupić dodatkowy monitor. Niestandardowych wymagań tu nie mam jeżeli chodzi porty.
Chcę mieć klawiaturę numeryczną.
Gdy kupuję sprzęt to chciałbym, żeby wiadomo wytrzymał jak najdłużej. Aktualnego Lenovo G510 kupiłem 5-6 lat temu i po drobnych modyfikacjach trzyma się dosyć przyzwoicie, tylko potrzebuję teraz już lepszej karty graficznej i czasu na baterii, bo ten trzyma ok 1-1.5h. Raczej nie zmieniam sprzętu często.
Im lżejszy tym lepszy