IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

2 Strony: V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
Uwaga na gwarancję MediaMarkt - przestroga, gwarancję można wykorzystać tylko raz
jogurto
nadaj 7-04-2011, 22:35
Nr wypowiedzi: #1


cielepa
*

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 16
Rejestracja: 5/04/11
Nr użytkownika: 38 275



Wprawdzie nie kupowałem laptopa, ale inny sprzęt , jednak problem dotyczy też notebooków. Myślę, że dział jest odpowiedni na ten temat, bo tu właśnie ludzie wchodzą najczęściej przed zakupem sprzętu.

Otóż w MM jest opcja wykupienia dodatkowo gwarancji Plus, wszystko ładnie pięknie -gdy sprzęt się zepsuje to mają dwa tygodnie czasu na naprawę, przyjeżdżają do domu, wnoszą, wynoszą, smażą kotlety (o kotletach nie było mowy, ale o reszcie jak najbardziej) itp. itp. Gwarancja jest ważna przez chyba pięć lat, choć pewnie zależy od opcji. O tym mnie wszyscy wesoło poinformowali, nie poinformowali natomiast o innej kwestii.

No dobra, sprzęt zepsuł się po miesiącu. Wiadomo, kontakt z MM.
I tu niemiła niespodzianka, bo nagle okazuje się, że gwarancję można wykorzystać tylko jeden raz!!! Fajnie, że dowiaduję się o tym teraz. angry.gif


Oczywiście jest jeszcze gwarancja producenta (2 lata), teraz muszę się kontaktować z producentem, nie wiem nawet, w jaki sposób dostarczę mu sprzęt, mam nadzieję, że przez MM, ale nie wiem, skoro polecono mi kontaktować się z producentem bezpośrednio, to pewnie również bezpośrednio będę musiał mu go dostarczyć... Czas pokaże. unsure.gif

Tak czy inaczej ta gwarancja MM to jakaś kpina, oczywiście teraz jej nie wykorzystam, mając gwarancję producenta. Jednak w razie zepsucia sprzętu w kolejnych trzech latach, co jest w sumie dość prawdopodobne, mam tylko jedną naprawę.
Kupiłem sprzęt za trochę ponad 200 zł, a dopłaciłem 60 zł za gwarancję. Czyli ponad 1/4 wartości zakupu, co w takim wypadku jest raczej nieopłacalne za jedną naprawę. No ale przeżyję, wiele kasy nie stracę jakby co.
Oczywiście, gdybym został poinformowany , że gwarancja działa tylko raz, nie miałbym pretensji, nikt jednak słowem o tym nie wspomniał, a umowa gwarancyjna to jakieś 2 strony A4 czcionką 5 (której starsi użytkownicy pewnie nawet nie są w stanie przeczytać), czyli wbrew pozorom jakieś 15 minut czytania, co w sumie, patrząc z perspektywy, jest dość podejrzane (MM nie dla idiotów nabiera tu nowego znaczenia).

Jednak przestrzegam tych, którzy kupowaliby droższy sprzęt i połasili się na ten typ gwarancji, lub wybrali MM właśnie ze względu na nią.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
_apsik
nadaj 7-04-2011, 22:51
Nr wypowiedzi: #2


hanys
********

Grupa: Koneser
Wypowiedzi: 7 821
Rejestracja: 26/01/08
Nr użytkownika: 6 580



ciesz sie ze w tych dwoch stronach umowy gwarancyjnej nie stoi napisane- ze za naprawe musisz samemu zaplacic wink.gif
czytac,czytac i jeszcze raz czytac co podpisujecie wlasnorecznie.inaczej bedziecie wiecznie mieli pretensje do kogos ze was nie doinformowali.....i ze to kpina.


--------------------
Dell XPS M1530 Crimson Red
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jogurto
nadaj 8-04-2011, 0:00
Nr wypowiedzi: #3


cielepa
*

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 16
Rejestracja: 5/04/11
Nr użytkownika: 38 275



Jasne, że trzeba czytać, mój błąd, jednak w praktyce, szczególnie, gdy kupuje się stosunkowo niedrogą rzecz, inaczej to wygląda.

Tak samo jak przy instalacji każdego nowego programu nie czytamy kilku stron warunków licencyjnych, zakładając, że skoro program był długi czas umieszczony na renomowanej stronie/ stworzony przez renomowanego producenta, to nie zgadzamy się na coś ogólnie odbiegającego od norm takiej umowy.
Tak samo idąc do sklepu, który ma pewną markę, spodziewamy się, że gwarancja również będzie spełniała pewne normy. A nie spotkałem nigdy wcześniej gwarancji, która by działała tylko raz, więc ta chyba bardzo odbiega od normy.

Tym bardziej, że sprzedawcy bardzo dokładnie tą gwarancję opisywali, aż za dokładnie, więc w efekcie wszystko było jasne. A skoro jasne jest, w przypadku jakich zdarzeń działa gwarancja, ile czasu, ile serwis ma dni na naprawę, kto pokrywa koszty wysyłki, to, szczerze, kto zapyta o to, czy choćby pomyśli o tym, ile razy działa gwarancja?

Wielu zabieganych ludzi to przeoczy, a sprzedawcy, wiedząc o tym, wykorzystają. Nie ma tu oszustwa, ale jest spora doza manipulacji klientem przez bądź co bądź znany sklep. I w takim ujęciu ta gwarancja staje się kpiną.







Go to the top of the page
 
+Quote Post
XGrzesX
nadaj 8-04-2011, 6:47
Nr wypowiedzi: #4


miglanc
*****

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 297
Rejestracja: 12/11/10
Nr użytkownika: 33 791



Po pierwsze nazywanie tego gwarancją już jest błędem. Gwarancji udziela tylko producent. To za co dodatkowo zapłaciłeś to pewnie jakaś umowa serwisowa lub dodatkowe ubezpieczenie i z gwarancją nie ma nic wspólnego.
jogurto, czy po tym wszystkim przeczytałeś warunki tej umowy ? Możesz zacytować ten fragment który mówić o tym, że naprawa może być tylko jedna ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CLAU
nadaj 8-04-2011, 7:45
Nr wypowiedzi: #5


miglanc
*****

Grupa: Zablokowano
Wypowiedzi: 247
Rejestracja: 7/05/10
Nr użytkownika: 28 416
Laptop: VPCF12S1E/B



QUOTE(jogurto @ 8-04-2011, 1:10) *
Jasne, że trzeba czytać, mój błąd, jednak w praktyce, szczególnie, gdy kupuje się stosunkowo niedrogą rzecz, inaczej to wygląda.

Tak samo jak przy instalacji każdego nowego programu nie czytamy kilku stron warunków licencyjnych, zakładając, że skoro program był długi czas umieszczony na renomowanej stronie/ stworzony przez renomowanego producenta, to nie zgadzamy się na coś ogólnie odbiegającego od norm takiej umowy.
Tak samo idąc do sklepu, który ma pewną markę, spodziewamy się, że gwarancja również będzie spełniała pewne normy. A nie spotkałem nigdy wcześniej gwarancji, która by działała tylko raz, więc ta chyba bardzo odbiega od normy.

Tym bardziej, że sprzedawcy bardzo dokładnie tą gwarancję opisywali, aż za dokładnie, więc w efekcie wszystko było jasne. A skoro jasne jest, w przypadku jakich zdarzeń działa gwarancja, ile czasu, ile serwis ma dni na naprawę, kto pokrywa koszty wysyłki, to, szczerze, kto zapyta o to, czy choćby pomyśli o tym, ile razy działa gwarancja?

Wielu zabieganych ludzi to przeoczy, a sprzedawcy, wiedząc o tym, wykorzystają. Nie ma tu oszustwa, ale jest spora doza manipulacji klientem przez bądź co bądź znany sklep. I w takim ujęciu ta gwarancja staje się kpiną.


Bez obrazy ale najgorszą rzeczą jest narzekanie na cos z czym sie zupełnie nie zaznajomiło. Odnoszę wrażenie, że trudności z otrzymaniem warunków gwarancji nie było i mozna je było przeczytać. Tak samo stwierdzenie "Tak samo jak przy instalacji każdego nowego programu nie czytamy kilku stron warunków licencyjnych..." jest zupełnie nieprawidłowe, bo trzeba to czytać aby być uświadomionym.


Równie dobrze mógłbys byc zaskoczony, że noże są ostre i potrafią kogoś zabić, no bo nie przeczytałeś ostrzeżenia na pudełku a sądziłeś, że jak kupisz nóż renowowanej firmy to nic Ci sie nie stanie. Sorry, ale nikt Ci pistoletu do głowy nie przystawiał w MM i nie kazał podpisywac tak więc masz to wszystko na swoje życzenie.

Pomijam również kwestię wierzenia sprzedawcy na słowo - sorry ale to jest Polska i sprzedawca ma instynkt zachowawczy i najpierw troszczy się o siebie, swoją pensje, rodzine itd. Ona ma za zadanie sprzedać, Ty masz kupić. Jeśli zaczaruje Cie samymi słowami to masz pecha, jeśli najpierw czytasz pisma a dopiero później je podpisujesz to możeś poczuć sie lepiej bo należysz do mniejszości, która myśli jak coś robi. Uznam, że miałeś chwile słabości w MM, ale generalnie to nie ma co się żalić bo sam dałeś ciała.


--------------------

Sony Vaio VPCF12S1E/B

Intel Core™ i7-740QM
6 GB DDR3 1333 MHz
NVIDIA GeForce GT 330M GDDR3 1GB
Intel G2 SSD 80GB
Seagate 500 GB 7200rpm
1920x1080 Vaio Premium Display
Blu-ray Reader
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reklama
nadaj 8-04-2011, 7:45
Nr wypowiedzi: #


.









Go to the top of the page
 
Quote Post
jogurto
nadaj 9-04-2011, 18:10
Nr wypowiedzi: #6


cielepa
*

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 16
Rejestracja: 5/04/11
Nr użytkownika: 38 275



XGrzesX:

Przeczytałem i muszę stwierdzić, ze przeczytanie nie zajmuje 15, ale około 25 minut. I mówię tu o bardzo pobieżnym przeczytaniu. I nazywa się to GWARANCJA, tak jest napisane.

Myślę, że może chodzić o paragraf 4, punkt czwarty, podpunkt szósty - ,, Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia".
Cóż, w sumie nawet, gdybym to przeczytał, to Odszkodowanie wziąłbym za zwrot pieniędzy, a nie naprawę sprzętu. Ale to pewnie kwestia interpretacji. nie jestem prawnikiem, nie znam się.

CLAU i apsik:

Swojego posta nie napisałem, aby narzekać (to był tylko bonus dla mnie tongue.gif), ale aby OSTRZEC innych, tak, aby wiedzieli czym jest ta gwarancja. (Nawiasem mówiąc dział: Kwestie prawne nie wiem, czy jest odpowiedni, bo przecież nie twierdzę, że złamano prawo/warunki umowy)


Jednak wydaje się, że zrobiłem to kompletnie bez sensu. Bo jak wynika z waszych wypowiedzi, wszyscy inni są zapobiegliwi, przedsiębiorczy, czytają wszystkie dokumenty i w ogóle nigdy by się nie złapali na coś takiego, no jakże to w ogóle możliwe...
Jednak jakoś nie wydaje mi się, abym kiedykolwiek zauważył kupującego w sklepie elektronicznym klienta, który by przez 25 minut lub więcej czytał warunki gwarancyjne kupując np. toster huh.gif . Może w przypadku jakiejś plazmy za 6000 zł (choć też nie widziałem, no ale takie zakupy ludzie raczej rzadko robią).



Poza tym, jest coś takiego, jak "wprowadzenie klienta w błąd". I jest to śliska kwestia. Np. jeśli jesteś producentem wina, to nie możesz nazwać wina "Śródziemnomorski napitek", trzasnąć na etykiecie widoku Rzymu w promieniach zachodzącego Słońca i napisać na niej, że wino pochodzi z Włoch, jeśli nie pochodzi z Włoch, o których mógł myśleć klient. Jeśli produkujesz to wino we wsi Włochy w Polsce, to i tak nie możesz napisać, że wino jest z Włoch. Jest to wprowadzanie klienta w błąd i nie możesz tego zrobić. I na nic zdadzą się argumenty, że przecież klient powinien sprawdzić na etykiecie, skąd pochodzi to wino, jeśli mu zależy. Jest to wprowadzanie klienta w błąd i koniec.
Oczywiście jest to przykład zbyt odległy, by go dokładnie porównywać, w przypadku gwarancji mamy do czynienia z podpisem itd., chciałem tylko zwrócić uwagę, że nawet prawo, bierze pod uwagę fakt, że klient może się czymś zasugerować i nie musi spędzać połowy swojego życia na czytaniu etykiet itp.

Moja przydługa wypowiedź wynika z faktu, że spodziewałem się odpowiedzi w stylu: "No, tak, cała ta sprawa jest trochę nie w porządku. Oczywiście należy czytać gwarancje i być podejrzliwym, ale w praktyce rzeczywiście często się tego nie robi i jest to normalne i powszechne zjawisko. A skoro, jak mówisz, w MM wgryzienie się w tą gwarancję zajmuje tyle czasu, to pewnie też bym założył, że gwarancja nie odbiega aż tak od standardu. Oczywiście prawnie wszystko jest ok, ale z pewnością nie jest to czyste zagranie sprzedającego. Dzięki, kupując w MM będę pamiętał o tym co napisałeś i rozważę, czy w moim wypadku dopłacenie do tej gwarancji jest zbędne czy też nie."
Zamiast tego (w skrócie): ,,Czego ty w ogóle się kolo czepiasz, my wszyscy wgłębiamy się zawsze we wszystkie umowy gwarancyjne. To twoja wina, pieniaczu. Każdy z nas przeczytałby tą gwarancję od deski do deski"
Myślę więc, że za jakiś czas najlepiej będzie temat usunąć, bo skoro wszyscy tutaj to tacy skrupulatni i przezorni ludzi, to jest on nie potrzebny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darekn12
nadaj 10-04-2011, 18:42
Nr wypowiedzi: #7


miglanc
*****

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 216
Rejestracja: 14/01/08
Z: Poznań
Nr użytkownika: 6 126
Laptop: XPS M1530



a moim zdaniem dobrze ze napisales cos takiego
moja kobita odbierala kiedys z euro rtv blue ray lg za powiedzmy 300 zl i doplacila po namowach do gwarancji na 5 lat.
jak wrocila do domu to pierwsze co to zadzwonilem na infolinie euro i poprosilem o druk o odstapienie od ubezpieczenia.kase przelali na konto po kilku dniach.
przy tej wartosci sprzetu jezeli sie zepsuje po 2 latach gwarancji producenta to ten sprzet pewnie nie bedzie wart tyle co doplacenie za ta dodatkowa gware.
poprostu kupie cos nowego.
kupujac tv 50 cali za 4500 zl za dodatkowe 3 lata chcieli ponad 800 zl
zrobilem dokladnie to samo co wczesniej-nie wykupilem.
predzej sami cos wymienimy bo nam sie znudzi badz spodoba cos nowszego.

i ciekawe czy jak ktos podpisuje umowe na kredyt hipoteczny skladajacy sie z kilkudziesieciu stron to czyta ta umowe?
patrzymy ile wynosi rata i jak dlugo...
jak bank bedzie chcial nas porobic to i tak porobi.


--------------------
Dell 6420 I i5 2520 I HD3000 I 4 GB RAM I 1600x900 LED I SDD 128 GB I Baterry 6 zell I BT Dell 375 I Myszka BT Dell I Windows 7 Prof 64-bit

Lenovo s10e I Atom N270 I 2 GB RAM I 160 GB HDD I 10,2" WSVGA LED
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guzik23
nadaj 31-07-2011, 17:41
Nr wypowiedzi: #8


bajtel
***

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 34
Rejestracja: 24/01/11
Nr użytkownika: 36 070



QUOTE(jogurto @ 9-04-2011, 19:14) *
XGrzesX:


Myślę, że może chodzić o paragraf 4, punkt czwarty, podpunkt szósty - ,, Wystąpienie jednej i jedynej Szkody podczas trwania Umowy Ubezpieczenia, na wszystkie Gwarancje, pociągające za sobą wypłacenie Odszkodowania, powoduje wygaśnięcie Umowy Ubezpieczenia".
Cóż, w sumie nawet, gdybym to przeczytał, to Odszkodowanie wziąłbym za zwrot pieniędzy, a nie naprawę sprzętu. Ale to pewnie kwestia interpretacji. nie jestem prawnikiem, nie znam się.


Tak z ciekawosci sciągnąłem regulamin z ich strony i nie widze tego punktu. http://www.mediamarkt.pl/files/pdf/gwaranc..._03_2010_mm.pdf
Sam zamierzam kupić drogi tv i myslalem nad przedłużeniem gwarancji do 5lat żeby nie obudzić sie np tydzien po gwarancji z ręka w nocniku bo obecnie telewizory często padają po okresie gwarancji producenta. Ale jesli masz rację to chyba bym się wstrzymał z dopłaceniem ( w moim przypadku 360zł). Przeleciałem regulamin na szybko ale nie widze tam podobnego punktu. Tyle że w stopce pisze ze jest on z 03.03.2010. Miałes nowszą wersję ?
Poza tym "wypłacenie odszkodowania" nie jest tożsame z naprawą sprzętu. Myśle że ten punkt odnosi się tylko i wyłącznie do sytuacji gdy nie mogą naprawić ci sprzętu i zwracają ci pieniążki w postaci bonów. Tym punktem po prostu stwierdzają że umową wygasa po tym fakcie. Ja to tak rozumiem. Szkoda że nie spytałeś sie na jakiej podstawie mozna tylko raz skorzystać z tej gwarancji. I co w ogole reklamowałeś? Może na telewizor jest inny regulamin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mapryl
nadaj 2-08-2011, 16:26
Nr wypowiedzi: #9


fachman
******

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 383
Rejestracja: 9/03/11
Nr użytkownika: 37 483



Temat ma już parę miesięcy.
Jednak czytając uwagi przedmówców mam wrażenie że nie słyszeli nigdy o Rzeczniku Praw Konsumenta i Inspekcji Handlowej.
Sprawa nie wygląda tak ,że sprzedawca może sobie wymyślić umowę jaką tylko chce i jak podpiszemy ją to już nic nie da się zrobić.
Nie tak dawno były zmieniane umowy klientów z kilkoma polskimi bankami gdyż okazało się że te "umowy" łamały prawa klienta tudzież były niezgodne z szeroko pojętym prawem.
Więc tym bardziej taki MM nie może sobie robić co chce.

ps. Nie jestem prawnikiem więc sprawę ująłem językiem laika wink.gif ale generalnie myślę że dość zrozumiale.


--------------------
HP dv7-6030ew- 17"
Playstation 3- 50"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duzyy
nadaj 2-08-2011, 16:36
Nr wypowiedzi: #10


Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 28 341
Rejestracja: 5/06/11
Z: Sieradz
Nr użytkownika: 39 799



Sprzedaje takowe ubezpieczenie i przedłużone gwarancje, na wszytko dostaje się regulamin i sprzedawca musi poinformować klienta jak to wygląda w praktyce, także wiele złego może wyniknąć gdy albo zawini sprzedawca albo klient będzie gapa. Osobiście mam wykupioną taką przedłużona gwarancje + ubezpieczenie sprzętu na 4 lata i nawet wiedząc że takowa naprawa jest tylko jednorazowa uważam że się to opłaca smile.gif


--------------------
ASUS A6M-Q035 -> ACER AS 5024 WLMi -> HP nx6110 -> HP 6710s -> MAXDATA ECO 4510 IW -> TOSHIBA SATELLITE L300-10B -> HP PAVILION DV7-1260ew -> SAMSUNG R720-JS01PL -> ASUS 1201NL -> FUJITSU M2010 -> SONY VPCEB3M1E(8GB PC1333 GOODRAM, i7-640m) -> ASUS Eeepc 904HD -> Samsung Galaxy Tab 10.1 -> Samsung NP-N150-HAP2 -> HP 8510w z Full HD :) -> ACER AS7551G -> HP PAVILION DV6-6b60ew -> Asus G73JH-TZ002 -> Lenovo Y580 -> MSI GT683DX -> Samsung NP530U3C-A04PL -> Asus G73JH-TZ002 -> Asus G53SW (i7-2670qm, 8GB,SSD) -> Asus EeePC 1201n -> Lenovo G580 -> ASUS MemoPad -> Lenovo u260 -> Samsung R522 -> Samsung R720 ->

Nie odpisuje na PW - jeśli masz pytania - pytaj na forum

Szukasz laptopa do gier lub wydajnego sprzętu? Wejdź tutaj!
Posiadasz laptopa Lenovo i chcesz spersonalizować OKR ? Wejdź tutaj
Moja recenzja Samsung Galaxy Tab 10.1 3G Mini wątek o Tab 10.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mapryl
nadaj 2-08-2011, 17:11
Nr wypowiedzi: #11


fachman
******

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 383
Rejestracja: 9/03/11
Nr użytkownika: 37 483



Ostatnio przy kupnie aparatu cyfrowego (900zł) uśmiechnięty pan spytał się mnie czy chcę przedłużyć gwarancję o 3 lata za jedyne 270zł. Odpowiedziałem ,że Nie i Pan wielce zdziwiony bo przecież Warto! Dla mnie płacenie 30% ceny za dodatkowe 3 lata to nieporozumienie, wolałbym dołożyć te 300zł i kupić lepszą cyfrówkę. Każdy musi to sam sobie przemyśleć , wiele zależy od przedmiotu który kupujemy. Jeśli gwarancja miałaby obejmować tylko 1 naprawę to przypuszczam że na pewno nie dopłacałbym 30% ceny za dodatkowe kilka lat.


--------------------
HP dv7-6030ew- 17"
Playstation 3- 50"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duzyy
nadaj 2-08-2011, 17:16
Nr wypowiedzi: #12


Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 28 341
Rejestracja: 5/06/11
Z: Sieradz
Nr użytkownika: 39 799



To już kwestia klienta, miałem przypadek gdy klient kupił laptopa i po paru dniach mu go ukradli, normalnie zostaje się z niczym, a tutaj dzięki tej gwarancji+ubezpieczenie klient odzyskał 80% wartości sprzętu, więc jak dla mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli kupujemy jakąś tania rzecz(np do 1000zl) to średnio się to opłaca ale przy sprzęcie za np 3-4 tyś to już jest to jakiś ratunek gdy nam ukradną sprzęt bądź zostanie on uszkodzony mechanicznie, nie zostajemy z niczym

ps. miałem też przypadki gdy klienci patrzyli na mnie jak na wariata gdy mówiłem im o takiej możliwości9 z reguły straszyła cena) a potem przychodzili ze sprzętem w częściach i pluli sobie w brodę smile.gif ale to już każdy może sam mniej więcej ocenić czy interesuje go taka opcja


--------------------
ASUS A6M-Q035 -> ACER AS 5024 WLMi -> HP nx6110 -> HP 6710s -> MAXDATA ECO 4510 IW -> TOSHIBA SATELLITE L300-10B -> HP PAVILION DV7-1260ew -> SAMSUNG R720-JS01PL -> ASUS 1201NL -> FUJITSU M2010 -> SONY VPCEB3M1E(8GB PC1333 GOODRAM, i7-640m) -> ASUS Eeepc 904HD -> Samsung Galaxy Tab 10.1 -> Samsung NP-N150-HAP2 -> HP 8510w z Full HD :) -> ACER AS7551G -> HP PAVILION DV6-6b60ew -> Asus G73JH-TZ002 -> Lenovo Y580 -> MSI GT683DX -> Samsung NP530U3C-A04PL -> Asus G73JH-TZ002 -> Asus G53SW (i7-2670qm, 8GB,SSD) -> Asus EeePC 1201n -> Lenovo G580 -> ASUS MemoPad -> Lenovo u260 -> Samsung R522 -> Samsung R720 ->

Nie odpisuje na PW - jeśli masz pytania - pytaj na forum

Szukasz laptopa do gier lub wydajnego sprzętu? Wejdź tutaj!
Posiadasz laptopa Lenovo i chcesz spersonalizować OKR ? Wejdź tutaj
Moja recenzja Samsung Galaxy Tab 10.1 3G Mini wątek o Tab 10.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guzik23
nadaj 4-08-2011, 8:46
Nr wypowiedzi: #13


bajtel
***

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 34
Rejestracja: 24/01/11
Nr użytkownika: 36 070



QUOTE(duzyy @ 2-08-2011, 18:20) *
To już kwestia klienta, miałem przypadek gdy klient kupił laptopa i po paru dniach mu go ukradli, normalnie zostaje się z niczym, a tutaj dzięki tej gwarancji+ubezpieczenie klient odzyskał 80% wartości sprzętu, więc jak dla mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli kupujemy jakąś tania rzecz(np do 1000zl) to średnio się to opłaca ale przy sprzęcie za np 3-4 tyś to już jest to jakiś ratunek gdy nam ukradną sprzęt bądź zostanie on uszkodzony mechanicznie, nie zostajemy z niczym


Kolego czyli sprzedajesz te gwarancje w MM ? Czy jakiejs innej firmie? Na moim tv ta dopłata to 10% i nawet bym na to przystał bo jak padnie nowoczesny tv to najczesciej nie opłaca sie go już naprawiac i zostajemy z niczym a tak odzyskuje okolo połowy kasy po okresie gwarancji producenta. Tylko czy ktoś może potwierdzić że to jest jednorazowa gwarnacja? Bo ja tego w tym regulaminie nie widze. I nie interesuje mnie ubezpieczenie od kradziezy itd tylko sama gwarancja na zapesucie sie sprzetu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duzyy
nadaj 4-08-2011, 9:39
Nr wypowiedzi: #14


Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 28 341
Rejestracja: 5/06/11
Z: Sieradz
Nr użytkownika: 39 799



Nie pracuje w MM, w sieciowym sklepie komputerowym i oferujemy ubezpieczenie i przedłużenie gwarancji + ubezpieczenie. U nas w regulaminie jest zapis że jest to jednokrotna akcja ze zwrotem kasy i tak jest to od zalania, kradzieży itp. Jeśli nie ma tego w regulaminie to zadzwonić do firmy ubezpieczającej ale takie rzeczy to powinien sprzedawca wiedzieć a nie klient się interesować.....


--------------------
ASUS A6M-Q035 -> ACER AS 5024 WLMi -> HP nx6110 -> HP 6710s -> MAXDATA ECO 4510 IW -> TOSHIBA SATELLITE L300-10B -> HP PAVILION DV7-1260ew -> SAMSUNG R720-JS01PL -> ASUS 1201NL -> FUJITSU M2010 -> SONY VPCEB3M1E(8GB PC1333 GOODRAM, i7-640m) -> ASUS Eeepc 904HD -> Samsung Galaxy Tab 10.1 -> Samsung NP-N150-HAP2 -> HP 8510w z Full HD :) -> ACER AS7551G -> HP PAVILION DV6-6b60ew -> Asus G73JH-TZ002 -> Lenovo Y580 -> MSI GT683DX -> Samsung NP530U3C-A04PL -> Asus G73JH-TZ002 -> Asus G53SW (i7-2670qm, 8GB,SSD) -> Asus EeePC 1201n -> Lenovo G580 -> ASUS MemoPad -> Lenovo u260 -> Samsung R522 -> Samsung R720 ->

Nie odpisuje na PW - jeśli masz pytania - pytaj na forum

Szukasz laptopa do gier lub wydajnego sprzętu? Wejdź tutaj!
Posiadasz laptopa Lenovo i chcesz spersonalizować OKR ? Wejdź tutaj
Moja recenzja Samsung Galaxy Tab 10.1 3G Mini wątek o Tab 10.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ferguson
nadaj 6-08-2011, 13:51
Nr wypowiedzi: #15


cielepa
*

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 26
Rejestracja: 6/11/10
Nr użytkownika: 33 598



Dla mnie tego typu ubezpieczenia mijają się z celem ,w przypadku laptopów lepiej jest dokupić rozszerzenie gwarancji do 3 lat niż bawić się w ubezpieczenia. Wiadomo że jak wyleje się płyn na laptopa ,lub uszkodzi się z przyczyn losowych ,okradną nas lub uszkodzimy go w sps nie uznawany przez serwis to wtedy się przydaje ubezpieczenie. Tylko każde tego typu ubezpieczenie jest do pewnej kwoty i na okres samej gwarancji ,średnio 24 miesiące .Więc jak laptopa zalejmy 2 razy ,albo nas okradną drugi raz itp to można sobie tym ubezpieczeniem podetrzeć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duzyy
nadaj 6-08-2011, 14:13
Nr wypowiedzi: #16


Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 28 341
Rejestracja: 5/06/11
Z: Sieradz
Nr użytkownika: 39 799



U mnie jest to jednorazowe ubezpieczenie smile.gif


--------------------
ASUS A6M-Q035 -> ACER AS 5024 WLMi -> HP nx6110 -> HP 6710s -> MAXDATA ECO 4510 IW -> TOSHIBA SATELLITE L300-10B -> HP PAVILION DV7-1260ew -> SAMSUNG R720-JS01PL -> ASUS 1201NL -> FUJITSU M2010 -> SONY VPCEB3M1E(8GB PC1333 GOODRAM, i7-640m) -> ASUS Eeepc 904HD -> Samsung Galaxy Tab 10.1 -> Samsung NP-N150-HAP2 -> HP 8510w z Full HD :) -> ACER AS7551G -> HP PAVILION DV6-6b60ew -> Asus G73JH-TZ002 -> Lenovo Y580 -> MSI GT683DX -> Samsung NP530U3C-A04PL -> Asus G73JH-TZ002 -> Asus G53SW (i7-2670qm, 8GB,SSD) -> Asus EeePC 1201n -> Lenovo G580 -> ASUS MemoPad -> Lenovo u260 -> Samsung R522 -> Samsung R720 ->

Nie odpisuje na PW - jeśli masz pytania - pytaj na forum

Szukasz laptopa do gier lub wydajnego sprzętu? Wejdź tutaj!
Posiadasz laptopa Lenovo i chcesz spersonalizować OKR ? Wejdź tutaj
Moja recenzja Samsung Galaxy Tab 10.1 3G Mini wątek o Tab 10.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ATA
nadaj 6-09-2011, 23:26
Nr wypowiedzi: #17


karlus
****

Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 105
Rejestracja: 6/09/11
Nr użytkownika: 42 354



QUOTE
§ 8
1. Ochroną ubezpieczeniową nie są objęte następujące szkody:
1) bezpośrednio powstałe wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku,
zaginięcia lub zagubienia,
2) polegające na utracie danych lub oprogramowania sprzętu,
3) polegające na utracie lub uszkodzeniu jedynie baterii sprzętu,
4) polegające na utracie jakichkolwiek akcesoriów dodatkowych, takich jak
zestaw słuchawkowy, modem, antena, kable, ładowarka, dodatkowe baterie, itp.,
5) spowodowane działaniem ognia (jeżeli źródło szkody powstało poza
ubezpieczonym sprzętem) i innych żywiołów tj. trzęsienia ziemi, powodzi,
huraganu, itp.,
6) powstałe wskutek niewłaściwego podłączenia sprzętu do sieci elektrycznej,
gazowej lub wodno-kanalizacyjnej,
7) będące następstwem jakichkolwiek zakłóceń w funkcjonowaniu sieci
elektrycznej, gazowej lub wodno-kanalizacyjnej (nie dotyczy ryzyka przepięcia
prądu),
8) powstałe wskutek użytkowania ubezpieczonego sprzętu w sposób niezgodny
z instrukcją obsługi,
9) powstałe wskutek niezgodnych z zaleceniami producenta testów bądź
konserwacji,
10) powstałe wskutek używania dodatkowego wyposażenia innego niż zalecane
przez producenta,
11) powstałe wskutek samodzielnego zmodyfikowania ubezpieczonego sprzętu,
12) powstałe wskutek działań wojennych, stanu wojennego, stanu
wyjątkowego, wybuchu nuklearnego, zamieszek, rozruchów, niepokojów
społecznych, strajków, lokautów oraz aktów terroryzmu i sabotażu, a także
konfiskaty, nacjonalizacji, przetrzymywania lub zarekwirowania mienia przez
władzę,
13) powstałe wskutek działania energii jądrowej lub skażenia radioaktywnego,
14) będące następstwem zwykłego zużycia ubezpieczonego sprzętu, rdzy,
korozji, oksydacji,
15) spowodowane przez insekty lub gryzonie,
16) będące następstwem instalacji i napraw dokonywanych przez osoby do tego
nieupoważnione,
17) za które, na mocy przepisów prawa lub postanowień umowy (np. gwarancja,
rękojmia) jest odpowiedzialny producent, sprzedawca lub punkt naprawczy,
18) powstałe w następującym sprzęcie: projektory, aparaty cyfrowe, sprzęt
komputerowy, urządzenia wielofunkcyjne typu drukarka, faks, ksero, solaria,
czajniki elektryczne, ekspresy do kawy, opiekacze, mikrofalówki, wiatraki,
klimatyzatory wykorzystywanym poza warunkami indywidualnego
gospodarstwa domowego (np. w pralniach, myjniach, zakładach
gastronomicznych), o ile zabrania tego gwarancja producenta.
2. Zakres ochrony ubezpieczeniowej nie obejmuje również:
1) strat pośrednich wszelkiego rodzaju, w szczególności: utraty zysku, kar
umownych, strat spowodowanych opóźnieniem, brakiem wydajności, utratą
rynku, itp.,
2) kosztów instalacji i konserwacji ubezpieczonego sprzętu,
3) kosztów montażu ubezpieczonego sprzętu, przy czym wyłączenie to nie
dotyczy sytuacji, gdy montaż jest wykonywany przez pracownika punktu
naprawczego w przypadku sprzętu naprawionego w ramach szkody, która nie
była szkodą całkowitą,
4) wymiany części podlegających normalnemu zużyciu i okresowej wymianie w
związku z eksploatacją ubezpieczonego sprzętu (w tym baterii, żarówek,
akumulatorów, lamp do projektorów, itp.),
5) uszkodzeń estetycznych, wgnieceń, zadrapań, odbarwień oraz innych, które
nie mają wpływu na funkcjonowanie sprzętu, chyba że powyższe zmiany są
skutkiem szkody objętej zakresem ubezpieczenia,
6) kosztów naprawy plomb zabezpieczających,
7) kosztów uszkodzeń sprzętu powstałych podczas wszelkich transportów
sprzętu, a w szczególności transportu sprzętu od Euro-net Sp. z o.o. do miejsca
zamieszkania lub siedziby Ubezpieczającego/ Ubezpieczonego,
8) kosztów dostarczenia uszkodzonego sprzętu do punktu naprawczego oraz
kosztów odbioru naprawionego lub nienaprawionego sprzętu z punktu
naprawczego realizującego naprawę w ramach umowy ubezpieczenia (za
wyjątkiem sprzętu ważącego powyżej 10 kg i sprzętu w zabudowie),
9) kosztów transportu nowego sprzętu wymienionego zgodnie z § 21 ust. 2
poniżej,
10) kosztów utylizacji sprzętu, który uległ awarii lub przypadkowemu
uszkodzeniu,
11) usterek spowodowanych działaniem wirusów komputerowych,
oprogramowania komputerowego lub wadliwym funkcjonowaniem na skutek
powyższych czynników,
12) usterek wynikających z wadliwych pikseli w liczbie niższej lub równej liczbie
dopuszczalnej zgodnie z normą ISO 13406-2 z roku 2001,
13) wad telewizorów plazmowych, wynikających z wypalania luminoforu –
„zamieranie obrazu”,
14) kosztów poniesionych przez Ubezpieczającego w sytuacji, gdy nie nastąpiła
szkoda lub Ubezpieczyciel nie jest odpowiedzialny za szkodę na mocy niniejszych
warunków.
3. Ubezpieczyciel jest wolny od odpowiedzialności, jeżeli Ubezpieczający
wyrządził szkodę umyślnie; w razie rażącego niedbalstwa odszkodowanie nie
należy się, chyba że zapłata odszkodowania odpowiada w danych
okolicznościach względom słuszności.
4. Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną umyślnie
przez osobę, z którą Ubezpieczający pozostaje we wspólnym gospodarstwie
domowym.

http://www.euro.com.pl/warranty/14493523/W...ia_03112010.pdf

Takie ubezpieczenie jest warte dokładnie tyle samo co "dodatkowa gwarancja" MM, czyli nic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hetman2
nadaj 2-03-2012, 16:47
Nr wypowiedzi: #18


nynuś


Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1
Rejestracja: 2/03/12
Nr użytkownika: 46 973
Laptop: Asus F 50



Witam,
Właśnie wysłałem laptopa na gwarancje ta dodatkową 3 lata i dostałem odpowiedź że jej nie uznają i żebym zapłaciłbym im 50 zł jeśli chce go odzyskać. Kpina za gwarancję zapłaciłem 650 zł a oni jej nie uznają. Ździerstwo, nigdy już nie kupie nic w media.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mkj
nadaj 2-03-2012, 17:54
Nr wypowiedzi: #19


A jednak... znowu... Dell
*******

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 1 871
Rejestracja: 13/11/10
Z: Warszawa
Nr użytkownika: 33 816
Laptop: Dell XPS L702X + Dell Vostro 3350



A powiedzieli, dlaczego? Nie napisałeś, z jakim problemem wysłałeś laptopa, a jak wiadomo, nie wszystkie są objęte gwarancją.


--------------------
Dell XPS L702X | CPU Intel Core i7 2720QM | RAM Crucial 8GB | SSD Crucial M4 128GB | HDD Seagate 500GB 7200RPM
GPU Intel HD 3000 + NVIDIA GT 555M 3GB @ 1920x1080 | WLAN Intel 6230 | WWAN Dell 5540
9-ogniwowa bateria | Podświetlana klawiatura
4-letnia gwarancja NBD On-Site

Dell Vostro 3350 | CPU Intel Core i5 2410M | RAM Samsung 8GB | SSD Crucial M4 64GB
GPU Intel HD 3000 @ 1366x768 | WLAN Intel 1030 | WWAN Dell 5540
4-ogniwowa bateria | Podświetlana klawiatura | Czytnik linii papilarnych
3-letnia gwarancja NBD On-Site | Ostatecznie zreanimowany!

--------------------
SPRZEDAM części do laptopa Dell Studio 1747/1749, podświetlana klawiatura | ramka do dysku | moduł bluetooth (link)

--------------------
BF3 >> emkajot

Nie udzielam prywatnych porad! Jeśli masz pytanie, zadaj je na forum.
...Ale najpierw przeczytaj dany wątek od początku i upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie już nie padła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiRo_man
nadaj 9-03-2012, 13:35
Nr wypowiedzi: #20


nynuś


Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1
Rejestracja: 9/03/12
Nr użytkownika: 47 091
Laptop: od miesięcy w trakcie naprawy gwarancyjnej...



Mój przypadek z gwarancją MediaMarkt Plus Komfort:
Miałem laptopa Lenovo Y570 (kupiłem go w połowie grudnia 2011), z podstawowym dyskiem twardym xxx GB, oraz dodatkowym SSD 32 GB. W pewnym momencie podczas pracy z pakietem biurowym komputer się zawiesił i po restarcie nie chciał odpalić. Od razu zabrałem się za reinstalację systemu i diagnostykę co było tego przyczyną. Okazało się, że z całościowej pojemności miejsca na dysku twardym ubyło mi około 30 GB, wywnioskowałem, a nie było to nie lada wyzwaniem, że padł dysk SSD.
Ponad miesiąc temu wysłałem laptopa do naprawy (dokładnie 08.02.2012), do dziś go nie otrzymałem, dzwoniłem tam około trzy razy (nie liczę ostatniego razu w którym zadzwoniłem po to, żeby przekazać moją opinie o firmie do ich własnych uszu). Podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, dokładnie po dwóch tygodniach od momentu wysłania laptopa (tak, to ja musiałem zadzwonić się dowiadywać co się dzieje z moim sprzętem, mimo, że w regulaminie (paragraf 4) jest napisane, że termin naprawy wynosi dwa tygodnie, i przy przekroczeniu tego terminu... - cd. w dostępnym regulaminie), dowiedziałem się, że naprawa przedłuży się o kolejne dwa tygodnie, jeśli się na to nie zgodzę, będą mi przysługiwały bony podarunkowe Media Markt. Zapytałem się Pana Tadeusza W. jaka w tym przypadku, jeśli bym zrezygnował, będzie kwota tych bonów? Stwierdził, że odpowiednio pomniejszona o okres użytkowania laptopa, czyli nie dostanę pełnej kwoty, jaką wydałem 3 miesiące temu na laptopa przy zakupie. Dopytałem się również, co dzieję się z pieniędzmi które zapłaciłem za rozszerzoną gwarancję, odpowiedział krótko: przepada.
Druga rozmowa z Panem Tadeuszem miała miejsce trzy dni temu, zadzwoniłem tam z rana około 9:30, aby jak najszybciej dowiedzieć się czy dostanę laptopa przed weekendem, kolejny semestr na studiach rozpoczęty, więc taki laptop jest praktycznie niezbędny, w pracy zresztą również. Niestety nie udało mi się uzyskać żadnych konkretnych informacji, obiecał, że jak tylko się czegoś dowie, a potrwa to do dwóch godzin, to od razu zadzwoni. Po dwóch godzinach sam zadzwoniłem, bo oczywiście Pan Tadeusz się nie pofatygował, znów trafiłem na niego, zapewnił mnie, że o mnie pamięta, i jak tylko się czegoś dowie, od razu da mi znać, i na koniec standardowa wstawka o bonach... Zapytałem tak samo jak dwa tygodnie temu: "Bony bonami, ale co z kwotą jaką zapłaciłem za ubezpieczenie?". Odpowiedź był identyczna - przepada. Podniosło mi to ciśnienie, bo to już był prawie miesiąc w serwisie, a oni nadal nic nie wiedzą. Stwierdziłem że skoro i tak muszę czekać, to przy okazji poczytam sobie regulamin tej sk******ej gwarancji. Co się okazało zgodnie z punktem 4.1.1. w przypadku kiedy gwarancja producenta jeszcze trwa, bony wystawiane są na równowartość ceny laptopa przy zakupie, czyli oddawana jest mi pełna kwota, a nie jak to Pan Tadeusz W. stwierdził, z jakimiś procentowymi odliczeniami za okres użytkowania sprzętu. Dodatkowo, w drugim akapicie punktu 8.1 jest napisane, że w przypadku wykorzystania obustronnego (ubezpieczonego oraz ubezpieczyciela) prawa do rozwiązania umowy przysługuje mi prawo zwrotu kosztów składki ubezpieczeniowej (czyli te 300 zł. które zapłaciłem za to ubezpieczenie), procentowo obniżonej o okres jej trwania (okresem rocznym). Czyli jednak okazało się, że Pan Tadeusz albo nie miał o tym zielonego pojęcia, albo zrobił to specjalnie, i robią tak z każdym, licząc że ludzie są na tyle leniwi i mało zaparci, że nie złapią za regulamin, a oni zyskają 300 zł. za nic.
Od porannego telefonu, do około 14:30 nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Stwierdziłem że skoro nie chcą kontaktować się telefonicznie, to przejdziemy na komunikację drogą mailową, w której będę miał dowody na to co mi odpowiadają. Napisałem im moje konkretne warunki, łącznie z punktami w regulaminie, którymi potwierdzałem swoje żądania, i dałem im na poinformowanie mnie w jakim stadium jest naprawa mojego laptopa dokładnie dwie godziny (pracują do 17, więc stwierdziłem, że bezpieczniej będzie jeśli dam sobie pół godziny zapasu), zadzwonili po półtorej godziny, jednak nie miałem już przyjemności z Panem Tadeuszem, zadzwoniła do mnie Pani Katarzyna K., i poinformowała mnie, że laptop jest "już" naprawiony, i że został wymieniony dysk twardy... Myślałem że mnie rozniesie jak to usłyszałem (niebywale fachowy serwis, który miesiąc czasu przepina wtyczkę z jednego dysku twardego do drugiego...). Poinformowała mnie jeszcze, że laptop jednak znajduje się jeszcze w fazie testów. Od razu sprecyzowałem, że laptopa mam dostać do rąk najpóźniej w piątek, bo jeśli nie, to go nie odbiorę i mogą go sobie wsadzić w d.....ę.
Dzisiaj otrzymałem SMSa, że laptop jest już w drodze, ale dostanę go w najbliższy dzień roboczy, czyli poniedziałek...

Reasumując firma ubezpieczająca klienta ma za nic, w ogóle klientem się nie interesuje, to klient musi dzwonić do nich, żeby dowiedzieć się co z jego sprzętem, a na koniec jeszcze próbują klienta oszukać, próbując mu wmówić, że składka za ubezpieczenie nie podlega zwrotowi...

"Baaardzo" rzetelna firma, chyba taka sama jak ten autoryzowany serwis Lenovo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Strony: V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 19-04-2014 - 23:06