IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

 
Reply to this topicStart new topic
Porównanie benchmarkowe rozdzielczość FHD i HD, troche benchmarka :)
waldeksik
dodano 18-11-2012, 0:47
Nr wypowiedzi: #1


Ponboczek
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 12 197
Rejestracja: 10/07/12
Nr użytkownika: 49 499
Laptop: msi gt60 from gt660 :)



Crysis 2 Dx11, HD tekstury
Gra w wersji najnowszej z teksturami i Dx11
920xm -25x 133 na 4ch rdzeniach
6990m 785/1050mHz stery 12.11 rc6 chyba
6GB ramku

Załącznik (obraz)
Załącznik (obraz)


Co ciekawe na zakonczenie zauwazylem ze slady po gąsienicach na ultra detalach nie są płaskie ale takie realistycznie wygladające.



Wyniki dla średnich wartości fpsów:
High - 38% 51,6 v 71,2
Very High -35% 44,2 v 59,7
Extreme - 43% 34,1 v 48,7
Ultra - 50%
23,4 v 35,2

Minimalny fps: praktycznie identyczny jak wartości średnie
High - 38%
Very High -35%
Extreme - 43%
Ultra - 50%


Maksymalny fps: też niewielkie różnice względem średniego fpsa
High - 36%
Very High -35%
Extreme - 41%
Ultra - 45%



Metro2033
6990m na defaulcie 715/900mHz
920xm 25x
Załącznik (obraz)


CODE
Srednie FPS Różnica %
1920x1080 21
1366x768 32,4 54
1600x900 26,8 28
1920x1080 23,3
1366x768 38,6 66
1600x900 31 33

minimalne FPS Różnica %
1920x1080 15,5
1366x768 22,3 44
1600x900 18,9 22
1920x1080 15
1366x768 24,6 64
1600x900 19,9 33

maksymalne FPS Różnica %
1920x1080 27,8
1366x768 51,1 84
1600x900 43,6 57
1920x1080 30,9
1366x768 53,4 73
1600x900 42 36


W skrócie: 2 mapy/2 bechmarki 1minuta i około 3-4minutki.
Ustawienia maksymalne z dostępnych z benchmarku widoczne na screenie początkowym

Różnica 1920x1080 a 1366x768 dla średniego FPS waha sie w zakresie: 54% - 66%
Utylizacja gpu - 100% [przy włączonym psyhx będzie mniejszy]
Użycie całkowite cpu [wyłączone HT więc widoczne 4rdzenie] ~ 40% - 50%

ps wynik zaznaczony był przeklejony z powodu crashu testera smile.gif

Wyniki dla najniższych możliwych detali z testera dla HD i fHD przy każdy api [dx9,10,11]
Załącznik (obraz)


W skrócie:
Średnia wartość Average fps : 38%
min fps: 34%
max fps: 54%
Gpu sie już troszki nudzi bo utylizacja w zakresie 95% - 100%
CPU w sumie na poziomie albo dokładnie do max 70% (dla niższej rozdzielczośći, dla fHD jest mniejsze conieco uzycie CPU)

Sleeping Dogs Dx11
920xm -25x 133 na 4ch rdzeniach
6990m 785/1050mHz stery 12.10
6GB ramku

Ustawienia Extreme - wszystko [chyba] na maxa w ustawieniach gry
Wyniki dla średnich wartości fpsów:
1920x1080 - % 18
1280x768 - 84% 34
1600x900 - 35% 25


Minimalny fps:
1920x1080 - % 11
1280x768 - 91% 20
1600x900 - 38% 15


Maksymalny fps:
1920x1080 - % 50
1280x768 - 38% 69
1600x900 - 15% 58


Użycie gpu - 99%
Użycie cpu - 20-40%


Ustawienia NORMAL
Wyniki dla średnich wartości fpsów:
1920x1080 - % 69
1280x768 - 38% 95
1600x900 - 16% 80


Minimalny fps:
1920x1080 - % 38
1280x768 - 32% 50
1600x900 - 10% 42


Maksymalny fps:

1920x1080 - % 110
1280x768 - 51% 166
1600x900 - 13% 124


Użycie gpu - 99%
Użycie cpu - wzroslo dla każdej rozdziałki do 50-70%


------------------------------------------
FarCry 3
6990m 12.10 785/1050
920xm 25x133mhz
Wyniki na podstawie screenów z podobnych/identycznych miejsce - nie żaden benchmark, również brak akcji gdzie można liczyć na mniejszy fps.
Wyniki bardzo poglądowe wink.gif

fHD bez AA [ustawienia na screenach]
Punkt screenowania = wynik FPS wg MSI AB
glowny widok 27
zejscie 27
dom 30
niebo 43
Dom-trawa 27
ziemia 31

HD [1280x768] bez AA [ustawienia jak w fHD]
Punkt screenowania = wynik FPS wg MSI AB
glowny widok 42
zejscie 40
dom 47
niebo 77
Dom-trawa 44
ziemia 47


Różnica względem fHD:
glowny widok 56%
zejscie 48%
dom 57%
niebo 79%
Dom-trawa 63%
ziemia 52%

Średnia [zawyżona przez niebo tongue.gif] = 59%

Screeny dla fHD

dodatkowe screeny dla fHD

1280x768 bez AA

dodatkowe screeny nie ujete bo z MSAA 8x [w trakcie tongue.gif]

--------------
GTA 4 v1070 + jakis ozdobnikowy patch graficzny
920xm -25x 133 na 4ch rdzeniach
6990m 785/1050mHz stery 12.10
6GB ramku
SweetFX z ustawieniami lowest- bo to zzera najmniej choc chyba z benchmarka zjada z 10 fps dla fHD
QUOTE
[smaa]
;smaa preset one of {SMAA_PRESET_LOW, SMAA_PRESET_MEDIUM, SMAA_PRESET_HIGH, SMAA_PRESET_ULTRA}
;keep it set to SMAA_PRESET_CUSTOM to allow for custom settings
;preset = SMAA_PRESET_CUSTOM
preset = SMAA_PRESET_LOW

[misc]
;set to 1 to improve steam overlay compatibility
weird_steam_hack = 1


CODE

Statistics
Average FPS: 45.09
Duration: 37.28 sec
CPU Usage: 52%
System memory usage: 46%
Video memory usage: 39%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Medium
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: Medium
View Distance: 48
Detail Distance: 50
CODE

56Statistics
Average FPS: 56.33
Duration: 37.42 sec
CPU Usage: 59%
System memory usage: 47%
Video memory usage: 37%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 768 (60 Hz)
Texture Quality: High
Shadow Quality: Medium
Reflection Resolution: Very High
Water Quality: Very High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: Medium
View Distance: 48
Detail Distance: 50


Średni wynik na korzyść 1280x768 = 24%

Kapke screenow [oczywiscie nizsza rozdzialka = nizsza jakosc]
fHD


1280x768


============
Aktualizacja gta4 z wyłaczonym SweetFX oraz test na bazie rozgrywki w grze a nie wbudowanego benchmarka (wszysktie opcje graficzne, predkosc, stery identyczne jak w wersji na bazie benchmarka)
FullHD 25x133MHz
Ilość pomiarów [pomiar robiony co 500ms - 0,5sek] 1260 ~630 sek ~ 10minut
pozycja: Średni wynik,maks,min
użycie cpu0 - 81,100,35
użycie cpu1 - 70,100,32
użycie cpu2 - 56,91,32
użycie cpu4 - 68,91,32
Całkowie użycie CPU % - 68,89,39 [zaobserowane uzycie to 65-75%]
GPU usage - 95,100,80
FPS - 45,55,26
Ftime - 31,50,18


1280x768 25x133MHz
Ilość pomiarów [pomiar robiony co 500ms - 0,5sek] 1260 ~630 sek ~ 10minut
pozycja: Średni wynik,maks,min
użycie cpu0 - 83,100,50
użycie cpu1 - 73,94,35
użycie cpu2 - 61,91,32
użycie cpu4 - 71,100,41
Całkowie użycie CPU % - 72,86,51
GPU usage - 76,90,58
FPS - 40,55,26
Ftime - 34,56,18



Podsumowanie
(na bazie pomiaru z gry, wynik Średni/max/min)
Całkowite użycie cpu - 6/-3/31
Użycie GPU - -20/-10/-28
FPS - -11/0/0
tak tak nawet jest gorzej tongue.gif

1280x768 25x133MHz ale affinity ustawiony na 2 rdzenie (cpu1,cpu2) [bez watków bo HT wyłączone]
Ilość pomiarów [pomiar robiony co 500ms - 0,5sek] 940 ~470 sek ~ 7,5minuty
pozycja: Średni wynik,maks,min
użycie cpu0 - 11,32,0
użycie cpu1 - 91,100,64
użycie cpu2 - 94,100,67
użycie cpu4 - 4,32,0
Całkowie użycie CPU % - 50,58,34
GPU usage - 56,85,26
FPS - 31,55,21
Ftime - 50,77,19


Podsumowanie 2rdznie v 4rdzenie dla FPSów
Średni fps +31%
Maks - -1%
Min - 27%

1920x1080 25x133MHz ale affinity ustawiony na 2 rdzenie (cpu1,cpu2) [bez watków bo HT wyłączone]
Ilość pomiarów [pomiar robiony co 500ms - 0,5sek] 930 ~465 sek ~ 7,5minuty
pozycja: Średni wynik,maks,min
użycie cpu0 - 10,35,0
użycie cpu1 - 92,100,18
użycie cpu2 - 94,100,33
użycie cpu4 - 4,47,0
Całkowie użycie CPU % - 50,59,22
GPU usage - 60,82,31
FPS - 26,40,20
Ftime - 55,85,35

spadek na powyzszym screenie to alt+tab nie zwis gry (zakres tych wartośći przy alt+tab nie został wzięty pod uwagę w obliczaniu % powyższych wartośći)

Podsumowanie 2rdznie v 4rdzenie dla FPSów w rozdzielczośći fHD
Średni fps -75%
Maks - 39%
Min - 33%




================================================================================
====================================================
Need for Speed Most Wanted dx11 Full detale
Detale full mozliwe do włączenie z poziomu gry [brakuje wygładzania i filtrowania Anizo]
920xm -25x 133 na 4ch rdzeniach
6990m 715/900mHz stery 12.10
6GB ramku

Wyniki z jazdy w grze - więc nie jest to powtarzalny test, nawet powiem ze nie starałem sie tego tak robić smile.gif
Wyniki z loga MSI AB 2.3.0 z logowanie co 500ms [0,5sek] tylko dla uzycia gpu 99% [wyciałem nizsze wartosci bo gra non-stop uzywa 99% gpu - jak nie tzn ze wchodzilem do opcji, alt+tab

(średnia wartosc, maks, min) fps oraz framtime [czas generowania klatki]
fHD
27,32,21 -fps
49,52,33 -frametime
500 pomiarow ~ 250sekund ~ 4minuty gry

1280x768 (najblizej hd)
44,52,34 -fps
33,38,22 -frametime
840 pomiarow ~ 420sekund ~ 7minut gry

1600x900
33,39,28 - fps
35,50,31 -frametime
540 pomiarow ~ 270sekund ~ 4minuty gry

Użycie cpu w granicach 25-35 (chwilowy 40% był ale nie wiem skąd)
Kapke screenów

sadasda
dadas


Test SC2 na fullhd, replay na wersji 205.
@Rogal7
replay http://www.sc2-replays.net/en/replays/1079...entombed-valley
fasster, wylaczone gui ctrl+w , ustawiona kamera na nerchio przez caly mecz

ustawienia z gry - max co mozna


najpierw poszedl na max mozliwosci cpu & grafy
920xm bez HT z mnoznikami 27x 27x 25x 25x , grafa na 785/1050mhz (poza poczatkowym spadkiem a raczej to nie spadek tylko zapewne zalaczone za wczesnie monitorowanie nic sie strasznego nie dzieje)


oraz udając 720qm smile.gif


podsumowując:
720qm i max detale - nie daje procek rady (sc2 używa prawie non-stop 50% cpu czyli dwóch rdzeni), widać spadki użycia grafy nawet do 65%.
pierwszy pomiar jak widać nie pokazuje żeby grafa sie nudziła i minimalny fps to 36 gdzie 720qm załapie blisko 21-20fpsów - wieć taka sobie masakra wink.gif

MSI AB ustawiony na logowanie co 200ms, identycznie hwinfo na 200ms


=========
Tomb Raider 2013 v 1.00.722.3
wbudowany benchmark
stery 13.3b2, 6990m 785/1200mHz , 920xm 27x27x 25x25x
Zapuście zestaw benchmarków odpalając TR-All-bench.bat z ponizszej paczki po wrzuceniu jej do folderu z gra
Tombraider-benchmarks.rar


wstawcie wszystki utworzone pliki benchmark*.txt

Moje wyniki:
Tombraider100.722.3-920xm272722525-6990m-785-1200-13.3b2-w7x64sp1.rar

Min FPS/Max FPS/Average FPS pomiar 1920x1080 versus 1366x768
Ultimate
15.5/22.0/19.3
20.7/33.9/27.7
różnica Average 768p = 43,52


Ultra
23.8/34.0/28.8
33.0/50.6/42.4
różnica Average 768p = 47,22


HIHG
38.8/52.5/45.4
56.0/78.0/68.0
różnica Average 768p = 49,78


Normal
56.0/77.8/67.6
90.0/130.4/113.8
różnica Average 768p = 68,34


Low
79.8/114.8/98.0
130.0/202.3/174.6
różnica Average 768p = 78,16


===========
METRO: Last Light 2013
wersja gry 1002, update 3

920xm 27x1-2 rdzenie, 25x 3-4 rdzenie
6990m 850/1200mhz sterowniki 13.5b3

pomiar bez tesselacji, ssaa, motion blur low, bez psyhx
wyniki z benchmarka (logowanie z hwinfo co 200ms - w tym zliczanie fpsow poprzez frapsa w logu hwinfo)

Załącznik (obraz)
Załącznik (obraz)
Załącznik (obraz)


Wyniki dla średnich wartości fpsów (bez tesselacji fhd v 720p) : (baza 1080p)
Very High - 67% 24 v 40
High -66% 30 v 50
Medium - 50% 41 v 61
Low - 40% 46 v 65


Minimalny fps:
Very High - -12% 17 v 15
High -66% 21 v 35
Medium - 0% 27 v 27
Low - 12%32 v36


Maksymalny fps:
Very High - 67% 33 v 57
High -66% 42 v 70
Medium - 44% 61 v 88
Low - 39% 69 v 96


Całkowite użycie CPU (100%=4rdzenie) oraz użycie GPU - wartość średnia / max / min : 1080p v 720p (baza 1080p)
Very High - 24/5/35 % = -1/0/2 % 56-69 /91-97 /36-48 gpu 97-96 /100-100/ 61-62
High -27/13/17% = -1/0/-18% 59-75/88-100/32-38 gpu 98-97/100-100/70-57
Medium - 22/2/13% = -5/0/-24% 67-82/98-100/39-44 gpu 98-93/100-100/75-57
Low - 17/0/53% = -9/0/-18% 72-84/100-100/33-50 gpu 97-89/100-100/68-56



==========
Crysis 3 - v1.4 G lub H
6990m 715/900mhz 1v, cat 13.1
920xm 8x 3.33Ghz (czyli HT włączone), parkowanie wyłączone w TS (off dla power saver i Cx options)

pomiar robiony MSI AFTERburnerem z ustawionym monitorowanie cpu/gpu etc na 100ms (minimalna wartosc)

720p oraz 1080p


1080p v 720p (+ 720p wzgledem fhd w %)
minimalny fps
35 v 53 = 50%
max fps
65 v 95 = 45%
Zakres Średnich fpsów
40-55 v 60-80
Średni fps
45 v 70 = 55%

----
quad 920xm ograniczony do 2rdzeni /4 watkow ~ taka i5 4x3.33ghz


1080p v 720p (na plus 720p wzgledem fhd w %) Dual Core i5
minimalny fps
25 v 45 = 45%
max fps
60 v 85 = 30%
Zakres Średnich fpsów
35-45 v 50-75
Średni fps
38 v 65 = 42%

Porownanie FPS na quadzie v dual core w 720p
Średni / max / min - [% fps]
7 / 11 / 15

Porownanie FPS na quadzie v dual core w 1080p
Średni / max / min - [% fps]
16 / 8 / 29


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldeksik
dodano 18-11-2012, 10:04
Nr wypowiedzi: #2


Ponboczek
*********

Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 12 197
Rejestracja: 10/07/12
Nr użytkownika: 49 499
Laptop: msi gt60 from gt660 :)



PODSUMOWANIE obecnych wyników:
Crysis 2 Dx11, HD tekstury (na bazie wbudowanego/zewnętrznego benchmarka) (FHD a HD)
High - 37%
Very High -35%
Extreme - 42%
Ultra - 48%


Metro 2033 (na bazie wbudowanego/zewnętrznego benchmarka) (FHD a HD)
W zakresie - 54% - 66%

Sleeping Dogs Dx11 (na bazie wbudowanego benchmarka) (FHD a HD* oraz HD+)
Extreme - 84% / 35%
Normal-38% / 16%


FarCry 3 (na bazie pomiaru z gry - wyznaczonych miejsc) (FHD a HD*)
Średnio - 55%

GTA 4 v1070 SweetFX (na bazie wbudowanego benchmarka) (FHD a HD*)
Średnio - 24%

Need for Speed Most Wanted (na bazie pomiaru z gry) (FHD a HD* oraz HD+)
Średni fps - 63% / 22%
Min fps - 62% / 33%

GTA 4 v1070 (na bazie pomiaru z gry) (FHD a HD*)
Średnio - 0%

GTA 4 v1070 (na bazie pomiaru z gry) (HD*) (2 rdzenie v 4 rdzenie)(Średnio/maks/min)
Różnice - 31% / -1% / 27%

GTA 4 v1070 (na bazie pomiaru z gry) (fHD) (2 rdzenie v 4 rdzenie)(Średnio/maks/min)
Różnice - 75% / 39% / 33%

Tomb Raider 2013 v1.00.722.3 (na bazie benchmarku z gry) (fHD versus 1366x768) (różnica dla średniego FPS)
W zakresie - 44%-50% (ultimate, ultra, high)
W zakresie - 68%-78% (Normal, Low)

Metro Last Light 2013 v1002u3 (na bazie benchmarku z gry) (fHD versus 1280x720) (Średnio/maks/min)
Różnice - 67% / 73% / -12% (Very High)
Różnice - 66% / 66% / 66% (High)
Różnice - 50% / 44% / 0% (Medium)
Różnice - 40% / 39% / 12% (Low)
Użycie 4ch rdzeni (Średnie) (bazowy fhd v 720p)
24% (Very High) 55% v 69%
27% (High) 59% v 75%
22% (Medium) 67% v 82%
17% (Low) 72% v 84%

Crysis 3 (v1.4 G) Quad CPU (na bazie pomiaru z gry - mapa fields, trawa, zniszczenie wieżyczki) (FHD v HD) (HD na plusie wzgledem fhd) 8x3.33ghz
Średni fps - 55%
Min fps - 50%
Max fps - 45%

Crysis 3 (v1.4 G) Dual CPU (na bazie pomiaru z gry - mapa fields, trawa, zniszczenie wieżyczki) (FHD v HD) (HD na plusie wzgledem fhd) 4x3.33ghz
Średni fps - 42%
Min fps - 45%
Max fps - 30%

Crysis 3 (v1.4 G) Quad v Dual Core CPU (na bazie pomiaru z gry - mapa fields, trawa, zniszczenie wieżyczki) (FHD v HD) (zysk quad core cpu wzgledem dual core)
Porownanie FPS na quadzie v dual core w 720p (zysk quad core)
Średni / max / min - [% fps]
7 / 11 / 15

Porownanie FPS na quadzie v dual core w 1080p (zysk quad core)
Średni / max / min - [% fps]
16 / 8 / 29


* - 1280x768


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 21-04-2018 - 7:45