IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

3 Strony: V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Dell - gwarancja NBD
kraluk
dodano 9-01-2014, 11:08
Nr wypowiedzi: #1





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 15
Rejestracja: 9/04/12
Z: Kraków
Nr użytkownika: 47 701
Laptop: E6420



Cześć,

ostatnio stałem się posiadaczem laptopa (używanego) Dell E6420 z gwarancją NBD i mam kilka pytań odnośnie tejże gwarancji.

1. Komputer pochodzi ze Szwecji i tak też jest napisane na stronie Della po sprawdzeniu ST. Jak w takim przypadku wygląda realizacja takiej gwarancji w Polsce? Bezproblemowo, czy też trzeba taki komputer wcześniej, nazwijmy to, zarejestrować?

2. Zauważyłem, że przy zamykaniu klapy (przy otwieraniu nie ma tego problemu), z lewego zawiasu słychać dosyć charakterystyczny dźwięk (coś jakby zamykana szafa przy nienasmarowanych zawiasach, choć może nie aż tak głośno, lecz słyszalnie) - zastanawiam się w związku z tym, czy coś takiego kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej przy gwarancji jaką komputer posiada?

Z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duzyy
dodano 9-01-2014, 11:10
Nr wypowiedzi: #2


Są dwie rzeczy nieskończone: Wszechświat i ludzka głupota


Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 42 347
Rejestracja: 5/06/11
Nr użytkownika: 39 799
Laptop: Jaki laptop?



Trzeba przenieść gwarancję.

Zgłaszasz usterkę i czekasz na technika.


--------------------
ASUS A6M-Q035 -> ACER AS 5024 WLMi -> HP nx6110 -> HP 6710s -> MAXDATA ECO 4510 IW -> TOSHIBA SATELLITE L300-10B -> HP PAVILION DV7-1260ew -> SAMSUNG R720-JS01PL -> ASUS 1201NL -> FUJITSU M2010 -> SONY VPCEB3M1E(8GB PC1333 GOODRAM, i7-640m) -> ASUS Eeepc 904HD -> Samsung Galaxy Tab 10.1 -> Samsung NP-N150-HAP2 -> HP 8510w z Full HD :) -> ACER AS7551G -> HP PAVILION DV6-6b60ew -> Asus G73JH-TZ002 -> Lenovo Y580 -> MSI GT683DX -> Samsung NP530U3C-A04PL -> Asus G73JH-TZ002 -> Asus G53SW (i7-2670qm, 8GB,SSD) -> Asus EeePC 1201n -> Acer Extensa 5220 -> Lenovo G580 -> Lenovo u260 -> Samsung R522 -> Samsung R720 -> HP DV6-6030ew -> MSI GE620DX -> HP Probook 4330s -> HP Probook 4340s -> HP Probook 640 G1 ->

Nie odpisuje na PW - jeśli masz pytania - pytaj na forum

Szukasz laptopa do gier lub wydajnego sprzętu? Wejdź tutaj!
Posiadasz laptopa Lenovo i chcesz spersonalizować OKR ? Wejdź tutaj
Moja recenzja Samsung Galaxy Tab 10.1 3G Mini wątek o Tab 10.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingPL
dodano 9-01-2014, 11:13
Nr wypowiedzi: #3





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 1 662
Rejestracja: 16/03/08
Z: Poznań / Eindhoven
Nr użytkownika: 8 338



1. Przez pewien okres można naprawiać w Polsce bez przenoszenia (60 lub 90 dni jeśli mnie pamięć nie myli, tyle, że i tak nie są tego w stanie zweryfikować), ale jeśli ma tu zostać dłużej to lepiej wykonać warranty transfer (tyle, że trzeba znać dane na jakie był kupiony).

2. Można spróbować zadzwonić i zobaczyć co konsultanci powiedzą (powinno wysłać technika)


--------------------
Obecnie: Asus G752VY i HP Elitebook 840 G5
w przeszłości, które zgościły na dłużej ;) :
Asus F3SA / Dell XPS L702x / Dell Lattitude E6420 / HP Elitebook 8460p / HP Elitebook 2560p / Thinkpad X220 / Dell Precison m6600 / Latitude E6440 / HP Probook 650 G2 / Asus G751JT / HP Elitebook 820
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziax
dodano 9-01-2014, 11:14
Nr wypowiedzi: #4





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 568
Rejestracja: 7/06/10
Nr użytkownika: 29 202
Laptop: L702x, 7440, MBP 2015



QUOTE(kraluk @ 9-01-2014, 10:44) *
2. Zauważyłem, że przy zamykaniu klapy (przy otwieraniu nie ma tego problemu), z lewego zawiasu słychać dosyć charakterystyczny dźwięk (coś jakby zamykana szafa przy nienasmarowanych zawiasach, choć może nie aż tak głośno, lecz słyszalnie) - zastanawiam się w związku z tym, czy coś takiego kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej przy gwarancji jaką komputer posiada?

Miałem taki problem w XPS-ie, wymienili bez problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kraluk
dodano 9-01-2014, 19:11
Nr wypowiedzi: #5





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 15
Rejestracja: 9/04/12
Z: Kraków
Nr użytkownika: 47 701
Laptop: E6420



Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi!

W związku z informacjami, jakie uzyskałem od Was, spytałem się sprzedawcy mojego komputera o wspomniane wyżej dane pierwotnego właściciela - niestety nie był w stanie mi ich podać, ponieważ ich nie znał... Czy w takiej sytuacji można cokolwiek zrobić, czy trzeba się pogodzić z utratą gwarancji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingPL
dodano 9-01-2014, 19:33
Nr wypowiedzi: #6





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 1 662
Rejestracja: 16/03/08
Z: Poznań / Eindhoven
Nr użytkownika: 8 338



Teoretycznie utraty nie będzie bo nikt nie udowodni, że na stałe nie mieszkasz np. w Szwecji, a tylko czasem odwiedzasz Polskę wink.gif Niestety trzeba być "delikatnym" bo wiąże się to z niedogodnościami, w sytuacji gdy usterka byłaby "poważna" (albo i nie, ale konsultant uzna za stosowne zapytać o dane) bo zapewne wtedy będą się starali się unikać naprawy (np. zechcą podania danych właściciela podczas zgłaszania usterki).

Niestety nie da się nic z tym zrobić, bo w ich systemie muszą się zgadzać. Jeśli natomiast sprzedawca podał, że ma ważną gwarancję w Polsce to na tej podstawie można u niego dochodzić swoich racji.


--------------------
Obecnie: Asus G752VY i HP Elitebook 840 G5
w przeszłości, które zgościły na dłużej ;) :
Asus F3SA / Dell XPS L702x / Dell Lattitude E6420 / HP Elitebook 8460p / HP Elitebook 2560p / Thinkpad X220 / Dell Precison m6600 / Latitude E6440 / HP Probook 650 G2 / Asus G751JT / HP Elitebook 820
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 21-01-2014, 12:02
Nr wypowiedzi: #7


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



jeśli laptop jest z UK a ja go kupuję na FV w polsce to znaczy że na luzie przepiszą mi gwarancję czy muszę mieć ciągłość faktur/umów zakupu pomiędzy pierwszym angielskim nabywcą a mną?


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Core i7
dodano 21-01-2014, 15:25
Nr wypowiedzi: #8





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 2 033
Rejestracja: 10/07/10
Z: Warszawa
Nr użytkownika: 29 918



Transfer nie jest wykonywany na podstawie faktur.

http://www.dell.com/support/retail/pl/pl/p...fySystem?~ck=mn

Musisz znać dane, na jaką firmę/osobę jest aktualnie zarejestrowany komputer.


--------------------
* EliteBook 820 G2 | i5-5200U | 16GB RAM | 256GB + 512GB SSD | FHD IPS | WWAN LTE | 7265AC | W8.1 Pro *

* Alienware 17 | i7-6820HK @ 4 GHz | GTX 980M | 16GB RAM | 2 x PCIE 512GB SSD RAID0 + SATA3 512GB SSD | FHD IPS Touch | 7260AC | W10 Pro *
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 21-01-2014, 15:39
Nr wypowiedzi: #9


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



zgadza się, dzieki, właśnie dzwoniłem do nich i usłyszałem podobnie.


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 22-01-2014, 14:08
Nr wypowiedzi: #10


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



co sądzicie o tym?

QUOTE
Owszem, laptop pochodzi ze Szwecji jednak nazwa firmy w jakiej był kupiony nie jest wcale wymagana.
Z własnego doświadczenia wiem, że serwis się wykręca i prosi o te dane, jednak wbrew pozorom nie jest zgodne z procedurami opisanymi na stronach firmy.
Takie dane są potrzebne w wypadku słabszych opcji gwaracji niż NBD.

Oficjalne informacje na temat gwarancji międzynarodowej:

"Program międzynarodowego serwisu firmy Dell daje poczucie bezpieczeństwa, ponieważ zapewnia pomoc techniczną, gdy przebywasz ze swoim notebookiem Dell za granicą. Aby uzyskać dostęp do serwisu międzynarodowego, należy zakupić usługę Serwis u klienta w następnym dniu roboczym." (a laptop, o którym aktualnie rozmawiamy jest objęty gwarancją NBD - czyli tą wymaganą tutaj)

W poniższym linku w rozdziale MIĘDZYNARODOWA GWARANCJA DELL znajdzie Pan informację, że dane firmy są wymagane tylko w krajach, w których nie funkcjonują oficjalne oddziały DELL:
http://www.dellpromocje.pl/?pl_gwarancja,26

Poniższy link zaś pokazuje, że zarówno w Szwecji jak i Polsce funkcjonują oficjalne oddziały DELL:
http://www.dell.com/support/contents/pl/pl...upport-services

Podając te informacje (głównie to tylko przypominając panu na infolinii, że Gwarancja NBD uprawnia do międzynarodowej gwarancji) nagle przyjęcie zgłoszenia staje równie bezproblemowe jak w przypadku produktu krajowego.


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingPL
dodano 22-01-2014, 15:28
Nr wypowiedzi: #11





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 1 662
Rejestracja: 16/03/08
Z: Poznań / Eindhoven
Nr użytkownika: 8 338



Dellpromocje nie jest oficjalnym źródłem informacji w kwestii gwarancji, więc trzeba by taki zapis odnaleźć w gwarancji na stronach Della.

Generalnie kontaktowałem się z serwisem kilkadziesiąt razy i tylko raz pytali o dane (opisywałem przygodę na forum gdy nie uznali NBD na Precla i musiałem załatwiać sprawy z Dell US), na które sprzęt jest zarejestrowany (o ile część zgłaszałem swoich i wtedy choćby po adresie mogli sobie sprawdzić, że jestem właścicielem, o tyle większość sprzętu była służbowa). Obawiam się tylko co będzie w sytuacji gdy usterka okaże się "grubszą" sprawą i zaczną się takich "pierdół" czepiać w Dellu.


--------------------
Obecnie: Asus G752VY i HP Elitebook 840 G5
w przeszłości, które zgościły na dłużej ;) :
Asus F3SA / Dell XPS L702x / Dell Lattitude E6420 / HP Elitebook 8460p / HP Elitebook 2560p / Thinkpad X220 / Dell Precison m6600 / Latitude E6440 / HP Probook 650 G2 / Asus G751JT / HP Elitebook 820
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 22-01-2014, 15:35
Nr wypowiedzi: #12


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



http://www.dell.com/support/contents/pl/pl...upport-services

to samo:

http://support.euro.dell.com/support/topic...DoNotRedirect=y

czyli formalnie jeśli kupię lapka z NBD kupowanym w którychś z tych państw to nie mogą mi odmówić jego obsługi w jakimkolwiek innym państwie z listy, kwestia dogadnia się i pociśnięcia infolinii, tak?


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingPL
dodano 22-01-2014, 19:56
Nr wypowiedzi: #13





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 1 662
Rejestracja: 16/03/08
Z: Poznań / Eindhoven
Nr użytkownika: 8 338



To, że jest międzynarodowa i działa bez przepisania na dany kraj to pewnik i tu nie ma problemu (nie trzeba ich nawet cisnąć)..
W dalszym ciągu nie wyjaśnia to, co się stanie w jakichś szczególnych przypadkach, gdy zechcą aby podać im dane jakie mają u siebie w systemie (dla nich to będzie właściciel)


--------------------
Obecnie: Asus G752VY i HP Elitebook 840 G5
w przeszłości, które zgościły na dłużej ;) :
Asus F3SA / Dell XPS L702x / Dell Lattitude E6420 / HP Elitebook 8460p / HP Elitebook 2560p / Thinkpad X220 / Dell Precison m6600 / Latitude E6440 / HP Probook 650 G2 / Asus G751JT / HP Elitebook 820
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Core i7
dodano 22-01-2014, 20:34
Nr wypowiedzi: #14





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 2 033
Rejestracja: 10/07/10
Z: Warszawa
Nr użytkownika: 29 918



W linkach nigdzie nie widzę informacji, że nie jest wymagane potwierdzenie własności - czyli podanie informacji na kogo jest zarejestrowane urządzenie.

Bez potwierdzenia własności wsparcie może zostać cofnięte.



--------------------
* EliteBook 820 G2 | i5-5200U | 16GB RAM | 256GB + 512GB SSD | FHD IPS | WWAN LTE | 7265AC | W8.1 Pro *

* Alienware 17 | i7-6820HK @ 4 GHz | GTX 980M | 16GB RAM | 2 x PCIE 512GB SSD RAID0 + SATA3 512GB SSD | FHD IPS Touch | 7260AC | W10 Pro *
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 22-01-2014, 20:40
Nr wypowiedzi: #15


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



dobrze ale gdzie jest napisane że mogą tego wymagać? nie ma ani że mogą ani że nie mogą.


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master_one
dodano 23-01-2014, 18:28
Nr wypowiedzi: #16





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 9 096
Rejestracja: 29/02/12
Nr użytkownika: 46 945
Laptop: XPS M1530, X220



Czyli w takim przypadku interpretacja dowolna zależnie od konsultanta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qurdu
dodano 23-01-2014, 20:39
Nr wypowiedzi: #17





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 937
Rejestracja: 12/04/11
Nr użytkownika: 38 469
Laptop: Dell Vostro 3350



QUOTE(KingPL @ 22-01-2014, 18:32) *
....gdy zechcą aby podać im dane jakie mają u siebie w systemie (dla nich to będzie właściciel)

QUOTE(bjorm @ 22-01-2014, 19:16) *
dobrze ale gdzie jest napisane że mogą tego wymagać? nie ma ani że mogą ani że nie mogą.

Dell nie ma prawa żądać danych poprzedniego właściciela - jest to niezgodne z "Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych" - nowy nabywca laptopa nie nabywa prawa do rozporządzania danymi osobowymi poprzedniego właściciela. Dell może jedynie poprosić o udokumentowanie pochodzenia/legalności notebooka czyli o dowód zakupu (paragon; FV; umowa kupna-sprzedażny; aktu darowizny itp.). Jeżeli jakikolwiek konsultant poprosi o takie dane wystarczy przytoczyć mu ww ustawę o powiedzieć, że zgłosimy sprawę do inspektoratu ochrony danych osobowych.
Dell udziela gwarancji na konkretny produkt a nie na konkretną osobę....


--------------------
Dell Vostro 3350: i3 2310m; HD 6490m; 8GB RAM; SSD Samsung 840 120GB; modem 3G, GPS, Win 7 Pro; 8 cell

Dell Latitude e7450: i5 5300U; Intel HD5500; 8GB RAM; SSD Samsung sm841 128GB; modem LTE, GPS, FHD (IPS), Win 7 Enterprise

PC: i5 3570K @ 4,5GHz; Asus Z77V-LE; A-Data Extreme 4x2GB 2000Mhz CL9; Asus GTX660 TOP ; SSD Samsung 830; HDD 2xSeagate 500GB @ Raid 0; X-Fi Titanium; BeQuiet SP 550W; Thermalright Ultra-120 eXtreme, Win 7 Ultimate
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master_one
dodano 23-01-2014, 22:10
Nr wypowiedzi: #18





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 9 096
Rejestracja: 29/02/12
Nr użytkownika: 46 945
Laptop: XPS M1530, X220



Mnie tam prawie zawsze prosili o podanie na kogo zarejestrowany jest laptop tyle że u mnie nie było dwóch właścicieli(przy ostatnich 3 naprawach wystarczył sn) i pytali się w sumie czy dane się nie zmieniły i tyle).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koncarz
dodano 24-01-2014, 10:38
Nr wypowiedzi: #19


Stary burak


Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 3 583
Rejestracja: 24/05/07
Z: W-wa Teren
Nr użytkownika: 1 379
Laptop: MSI GX60 [The powerful APU AMD Trinity A10-4600M inside the machine !!!]



Zagramanicą też wymagają danych poprzedniego ołnera http://forum.notebookreview.com/alienware-...e-runaound.html


--------------------
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bjorm
dodano 24-01-2014, 11:31
Nr wypowiedzi: #20


マツダ恋人


Grupa: + Adherent
Wypowiedzi: 12 365
Rejestracja: 29/12/09
Nr użytkownika: 24 789



co nie zmienia faktu, że robią to nieprawnie i na tym chyba należy zakończyć sprawę a jak coś to straszyć sądem itp itd


--------------------
DESKTOP: HP 800 G4 | i5-8500 | 64GB RAM | 1.5TB NVMe | 40" 4K |
LAPTOP: HP X360 1030 G3, Dell Chromebook 13

eGPU: PE4L 2.1b, AGA, Mantiz Venus
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Strony: V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 23-09-2019 - 9:49