IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

3 Strony: V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Rzekomo "zalany" Macbook Air-nieuznana reklamacja
enginer
dodano 2-02-2015, 15:02
Nr wypowiedzi: #1





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



Cześć wszystkim,

2-3 miesiące temu kupiłem Macbook?a Air 13 w Media Markt.
Pierwsze wrażenie ogólnie w porządku, jednak po jakimś czasie komputer zaczął się wieszać przy prostych czynnościach, działać niestabilnie. Zainstalowałem system na nowo, jednak Mac wcale nie zaczął szybciej/płynniej działać. Po jakichś 2 tygodniach od pojawienia się problemów padł totalnie. Nie włączał się, ładowarka świeciła się cały czas na pomarańczowo, znakiem tego że ładowania również nie było.
Oddałem zatem notebooka do iSpotu.
Dzisiaj otrzymałem takiego oto maila:
?Witam
W komputerze w wyniku zalania uszkodzony jest gładziki i taśma gładzika
Koszt naprawy, wymiana uszkodzonej części to 473 zł brutto
Proszę o informację odnośnie decyzji?

Odpowiedz serwisu totalnie mnie zszokowała, gdyż laptop nigdy nie był zalany, a ja obchodziłem się z nim bardzo delikatnie.

Proszę Was o jakieś wskazówki co powinienem teraz zrobić? Odwoływać się? Rzecznik? Czy może coś innego?

Przy zakupie wykupiłem dodatkowo ubezpieczenie Media Markt, jednak jest tam zapis, że ubezpieczenie nie obejmuje ?zawilgocenia?, więc podejrzewam, że przy takiej opinii serwisu ubezpieczenie nic nie pomoże.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 15:25
Nr wypowiedzi: #2





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



A laptop w Media Markt był oryginalnie zapakowany w folie na kartonie? Sam go otwierales? Laptop mogl byc faktycznie np. zalany juz przed zapakowaniem go. Trudno bedzie to udowodnic, jesli laptop faktycznie byl zalany w srodku.

Popros zeby Ci go oddali. Wtedy idz do rzecznika praw konsumenta. Najlepiej jakby jakis inny fachowiec go zbadal i sprawdzil czy faktycznie sa jakiekolwiek slady zalania. Tylko wtedy chyba gwarancja calkowicie przepadnie jak ktos inny do niego zajrzy niz oficjalny serwis. Byc moze chca Cie naciagnac.

Najlepiej idz do rzecznika praw konsumenta. Przeciez od nowosci tak dzialal czyli moglobyc zalanie przed zapakowaniem go. Nie mogles tego sprawdzic ani w sklepie ani w domu bo jak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enginer
dodano 2-02-2015, 15:36
Nr wypowiedzi: #3





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



Tak, laptop był zafoliowany, ja go otwierałem.

Mogę pójść do rzecznika, ale co w momencie gdy okaże się, że rzeczywiście był zalany, np przed zapakowaniem i sprzedażą?

Ogólnie zamierzam do nich zadzwonić i wyjaśnić sytuację, jednak zanim to zrobię chciałbym trochę się zorientować w temacie.

Tak dodatkowo wspomnę, że przy oddawaniu do iSpotu, Pan z obsługi powiedział mi, że prawdopodobnie trafiłem na model, który został wycofany ze sprzedaży z powodu wadliwych dysków. (początek serii wyżej wspomnianego MacBooka)

Mam jeszcze jedno pytanie,
Czy produkty dostarczane do takich sklepów jak Media Markt mogą różnić się jakością wykonania (gorszy sort)? i co za tym idzie, czy klienci takich sklepów są 'inaczej' traktowani niż klienci autoryzowanych sklepów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 15:39
Nr wypowiedzi: #4





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



Uderzaj do rzecznika. Bardzo czesto pomagaja. Ciezko bedzie niestety udowodnic, ze to nie Ty zalales w przypadku faktycznej obecnosci wody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frankmartin
dodano 2-02-2015, 15:50
Nr wypowiedzi: #5





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 2 181
Rejestracja: 3/01/14
Nr użytkownika: 58 802
Laptop: Acer v3-772g with 4210m gtx850m gddr5



QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
Czy produkty dostarczane do takich sklepów jak Media Markt mogą różnić się jakością wykonania (gorszy sort)? i co za tym idzie, czy klienci takich sklepów są 'inaczej' traktowani niż klienci autoryzowanych sklepów?


A jakie to są autoryzowane sklepy? W sensie sklep apple?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexRoiv
dodano 2-02-2015, 15:59
Nr wypowiedzi: #6


ten tego


Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 2 581
Rejestracja: 9/09/14
Nr użytkownika: 61 888
Laptop: Lenovo y50-70_i5_8GB_850 EVO 500GB



Niby taka firma... niby wymieniają i kultura... tylko że nie w tym kraju sad.gif Współczuję. Pozostaje jedynie posłuchać rady bisonera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 15:59
Nr wypowiedzi: #7





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



iSpoty chyba są autoryzowanymi sklepami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frankmartin
dodano 2-02-2015, 16:04
Nr wypowiedzi: #8





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 2 181
Rejestracja: 3/01/14
Nr użytkownika: 58 802
Laptop: Acer v3-772g with 4210m gtx850m gddr5



Jeśli chodzi o mediamarkt to naprawdę nie jest najgorszy , w euro jest dużo gorzej.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enginer
dodano 2-02-2015, 16:13
Nr wypowiedzi: #9





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



QUOTE(frankmartin @ 2-02-2015, 14:50) *
A jakie to są autoryzowane sklepy? W sensie sklep apple?

Dokładnie tak, chodzi mi o iSpot

A może ma ktoś doświadczenie w takich sprawach.
Jakich słów, argumentów mogę użyć w momencie gdy będę z nimi rozmawiał?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 16:39
Nr wypowiedzi: #10





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



Nie rozmawiaj z nimi już. Idź prosto do rzecznika i tam sie poradź. Jak oni Ci takiego maila przysłali to u nich wątpie żebyś coś załatwił po ludzku.

Przy tak drogim sprzęcie jednak powinno się wykupic ubezpieczenie bo później trafiaja się takie kwiatki. Jeden przypadek na kilka tysięcy ale zawsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enginer
dodano 2-02-2015, 16:50
Nr wypowiedzi: #11





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



mam ubezpieczenie, ale podejrzewam, że przy takiej diagnozie raczej mi nic nie da, bo w umowie ubezpieczyciela jest zapis, że ibezpieczenie nie obejmuje "zawilgocenia" - podejrzewam, że jest to równoznaczne z zalaniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Niewier
dodano 2-02-2015, 16:52
Nr wypowiedzi: #12


Unbeliev


Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 1 382
Rejestracja: 19/07/12
Z: Kraków
Nr użytkownika: 49 695



U kogo serwisowane?
Jak wspomniane wcześniej, skonsultowałbym się z rzecznikiem. Dobrze by było jakbyś miał zdjęcia przed wysyłki.
Można rozważyć kontakt z Apple, ten polski może ciebie odesłać z kwitkiem, lecz przy kontakcie z amerykańskim to powinni o ciebie zadbać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 17:02
Nr wypowiedzi: #13





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



Ubezpieczenie powinno obejmować wszelkiego typu wypadki. Zalanie to chyba najczęstszy przypadek bo praktycznie kazdy pije gdzies w poblizu komputera kawe, herbate, napoj. Chyba, ze właśnie z tego powodu nie ma tego w ubezpieczeniu.

Tutaj mozna by bylo sie klocic zawilgocenie vs zalanie.

Wal do rzecznika, nie ma co czekac bo czas to pieniadz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enginer
dodano 2-02-2015, 17:40
Nr wypowiedzi: #14





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



Rozmawiałem ze znajomym, który współpracował kiedyś z apple.
Podobno stały chwyt.
Doradził bym poszedł z laptopem do MM i żądał wymiany na nowy od ręki (niezgodność towaru)

QUOTE(Niewier @ 2-02-2015, 15:52) *
U kogo serwisowane?

Ja oddałem do iSpot w Promenadzie w Wawie. Dalej chyba na Marszałkowską trafił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 2-02-2015, 17:43
Nr wypowiedzi: #15





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



Wsumie racja, laptop w miarę nowy więc powinni przyjac zwrot, powiesz, ze zaczelo sie cos dziac i nagle przestal w ogole dzialac. Sprobowac mozesz. Nie zapomnij o rzeczniku mimo wszystko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frankmartin
dodano 2-02-2015, 17:45
Nr wypowiedzi: #16





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 2 181
Rejestracja: 3/01/14
Nr użytkownika: 58 802
Laptop: Acer v3-772g with 4210m gtx850m gddr5



Co to za ubezpieczenie nie obejmujące zawilgocenia czy zalania? a od kradzieży jest? Śmiech na sali.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sparc
dodano 2-02-2015, 20:35
Nr wypowiedzi: #17





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 24 359
Rejestracja: 23/08/06
Nr użytkownika: 75
Laptop: MacBook Pro



QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
Tak, laptop był zafoliowany, ja go otwierałem.

To, że był zafoliowany jeszcze nie znaczy że był nowy, bo mogli zafoliować egzemplarz ze zwrotu który został zalany przez pierwszego użytkownika i sprzedać jako nowy.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,36743,1...m_uzywanym.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,150011...ub_zepsuty.html

Więc sprawdź ile ma cykli na baterii i kiedy został pierwszy raz uruchomiony.

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
Mogę pójść do rzecznika, ale co w momencie gdy okaże się, że rzeczywiście był zalany, np przed zapakowaniem i sprzedażą?

To w Media Markt zgłosisz reklamację i zarządasz wymiany na nowy (lub zwrot pieniędzy) z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży, a jest półroczne domniemanie że niezgodniość istniała w momencie sprzedaży i będzie im bardzo trudno udowodnić że zalanie miało miejsce po sprzedazy. Szczególnie że maja 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a przekroczenie tego terminu w praktyce skutkuje uznaniem reklamacji.

http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,...wzory-pism.html
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/15...r-archiwum.html
http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html
http://niezgodnosc.pl/
http://www.spidersweb.pl/2013/01/reklamacj...-to-sie-je.html

Tylko nie pomyl przepisów sprzed 25 grudnia 2014 z tymi obecnymi, decyduje data zakupu.

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
Tak dodatkowo wspomnę, że przy oddawaniu do iSpotu, Pan z obsługi powiedział mi, że prawdopodobnie trafiłem na model, który został wycofany ze sprzedaży z powodu wadliwych dysków. (początek serii wyżej wspomnianego MacBooka)

Sprawdź czy jest z tej serii.
https://www.apple.com/pl/support/macbookair-flashdrive/

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
Mam jeszcze jedno pytanie,
Czy produkty dostarczane do takich sklepów jak Media Markt mogą różnić się jakością wykonania (gorszy sort)?

W takich sklepach często są sprzedawane stare serie z zeszłego roku, możesz łatwo sprawdzić po numerze modelu który kupiłeś.
http://support.apple.com/pl-pl/HT3255
http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Air#Specifications
Poza tym egzemplarze w gotowych konfiguracjach często są niższej jakości od egzemplarzy konfigurowanych na zamówienie (to samo tyczy się np. samochodów).

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 14:36) *
i co za tym idzie, czy klienci takich sklepów są 'inaczej' traktowani niż klienci autoryzowanych sklepów?

Są inaczej traktowani, bo przecież są klientami innego sklepu i to on odpowiada za towar.

Ponadto różne sklepy mają różne podejście do klientów:
- firmowy Apple Store od reki wymieni towary kupione u nich
- sieciówki takie jak iSpot czy MM nieraz robią problemy swoim klientom, a co dopiero klientom innych sklepów (to drugie jest akurat zrozumiałe)
- małe sklepy zwykle jeszcze gorzej, chyba że akurat znasz właściciela

QUOTE(frankmartin @ 2-02-2015, 14:50) *
A jakie to są autoryzowane sklepy? W sensie sklep apple?

Autoryzowane to te wymienione na stronie Apple jako resellerzy.

QUOTE(bisoner @ 2-02-2015, 14:59) *
iSpoty chyba są autoryzowanymi sklepami?

Ale mają kiepską opinię.
Zresztą skoro kupiłeś w Media Markt to iSpot nie jest stroną umowy kupna sprzedaży i powinieneś zwrócić do Media Markt.

QUOTE(frankmartin @ 2-02-2015, 16:45) *
Co to za ubezpieczenie nie obejmujące zawilgocenia czy zalania? a od kradzieży jest? Śmiech na sali.

Typowe z licznymi wyłączeniami, sprzedawane do laptopów czy telefonów w marketach elektronicznych za grubą kasę.


--------------------
Some systems don't need improvement
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enginer
dodano 3-02-2015, 0:24
Nr wypowiedzi: #18





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 31
Rejestracja: 2/02/15
Nr użytkownika: 63 718



Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi, szczególnie Tobie Sparc.

Natomiast mam jeszcze kilka pytań


QUOTE
Więc sprawdź ile ma cykli na baterii i kiedy został pierwszy raz uruchomiony.

Niestety, MacBook jest teraz w serwisie, a poza tym nie daje żadnych oznak życia


QUOTE
To w Media Markt zgłosisz reklamację i zarządasz wymiany na nowy (lub zwrot pieniędzy) z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży, a jest półroczne domniemanie że niezgodniość istniała w momencie sprzedaży i będzie im bardzo trudno udowodnić że zalanie miało miejsce po sprzedazy. Szczególnie że maja 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, a przekroczenie tego terminu w praktyce skutkuje uznaniem reklamacji.

Nie chce być czepliwy ale

Jeżeli serwis potwierdzi występowanie usterki musi jeszcze stwierdzić, czy problem nie wystąpił z winy użytkownika. Urządzenie mogło być np. uszkodzone przez klienta, zalane lub np. w nieautoryzowany sposób zmodyfikowane. Jeżeli sprzęt nie nosi znamion zmuszających serwis na odmówienie reklamacji wystawiana jest ekspertyza techniczna. Brzmi ona mniej więcej tak: ?Autoryzowane centrum serwisowe potwierdza występowanie usterki. Usterka nie powstała z winy klienta?.
Cytat ze strony którą podałeś
http://www.spidersweb.pl/2013/01/reklamacj...-to-sie-je.html

Jak wyżej, jest w serwisie, natomiast udało mi się znaleźć stronę gdzie poprzez nr seryjny pokazuje datę produkcji (nie wiem na ile można jej ufać) wg. niej nie powinno być tej usterki
Link do niej
http://www.chipmunk.nl/cgi-fast/applemodel.cgi


QUOTE
Zresztą skoro kupiłeś w Media Markt to iSpot nie jest stroną umowy kupna sprzedaży i powinieneś zwrócić do Media Markt.

I ostatnie najważniejsze pytania.
Czy w związku z tym, ze Mac był już w serwisie to czy w MM mogą mi robić z tego powodu problemy? Przypomnę, że najpierw poszedłem z reklamacją do MM, ale widząc stosunek i sposób traktowania przez nich sprzętu stwierdziłem, że pójdę do iSpotu. Pan, który mnie obsługiwał może mnie rozpoznać. A może od razu im powiedzieć jaka usterka została wykryta w serwisie

Z tego co czytałem z podanych przez Ciebie stron, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do mojego żądania wymiany towaru na nowy, czy jest może jakiś przepis, który mówi aby sprzedawca wymienił mi go \"od ręki\"? Nadmieniam, iż laptop jest mi potrzebny i bardzo nie jest mi na rękę ponownie czekać kilka tygodni na diagnozę.

Jak najlepiej z nimi rozmawiać?

Dziękuję i pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bisoner
dodano 3-02-2015, 0:30
Nr wypowiedzi: #19





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 1 256
Rejestracja: 27/08/09
Nr użytkownika: 21 538
Laptop: Sony Vaio FS515E



Rzecznik praw konsumenta. On Ci poradzi co możesz wymagać od sklepu a czego nie. Generalnie wietrze tutaj ciężki przypadek bo nie bedziesz chyba w stanie udowodnić, że nic na niego nie wylałeś, chyba że jakieś badania laboratoryjne powierzchni obudowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sparc
dodano 3-02-2015, 0:38
Nr wypowiedzi: #20





Grupa: + Zasłużony
Wypowiedzi: 24 359
Rejestracja: 23/08/06
Nr użytkownika: 75
Laptop: MacBook Pro



QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 23:24) *
Jeżeli serwis potwierdzi występowanie usterki musi jeszcze stwierdzić, czy problem nie wystąpił z winy użytkownika. Urządzenie mogło być np. uszkodzone przez klienta, zalane lub np. w nieautoryzowany sposób zmodyfikowane. Jeżeli sprzęt nie nosi znamion zmuszających serwis na odmówienie reklamacji wystawiana jest ekspertyza techniczna. Brzmi ona mniej więcej tak: ?Autoryzowane centrum serwisowe potwierdza występowanie usterki. Usterka nie powstała z winy klienta?.
Cytat ze strony którą podałeś

Tylko serwis nie bardzo jest w stanie stwierdzić czy usterka powstała z twojej winy, sprzedawcy czy kogoś innego.
A bez tego sklep nie odrzuci skutecznie reklamacji, bo sam fakt zalania to za mało. Musi jeszcze zostać ustalony czas kiedy to nastąpiło, przed czy po sprzedaży. Po śladach korozji na płycie głównej tylko mniej więcej da się określić.
Data pierwszego uruchomienia będzie tu pomocna, bo jeśli laptop był uruchamiany przed datą kiedy kupiłeś to sprawa jest jasna, komputer nie był nowy gdy go kupiłeś.

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 23:24) *
I ostatnie najważniejsze pytania.
Czy w związku z tym, ze Mac był już w serwisie to czy w MM mogą mi robić z tego powodu problemy? Przypomnę, że najpierw poszedłem z reklamacją do MM, ale widząc stosunek i sposób traktowania przez nich sprzętu stwierdziłem, że pójdę do iSpotu. Pan, który mnie obsługiwał może mnie rozpoznać. A może od razu im powiedzieć jaka usterka została wykryta w serwisie

Jak byłeś pierwszy raz w MM z reklamacją to cokolwiek zgłosiłeś?
Bo to by się liczyło jako pierwsza reklamacja i mógłbys zgłosić druga, znaczy odstapienie od umowy.

Nie musisz mówić, że byłeś w serwisie, bo reklamacja z tytułu odpowiedzialności sklepu jest niezależna od gwarancji producenta.
I chyba lepiej nic nie mów bo pomyślą że sam zalałeś, po prostu zareklamuj że przestał działać i chcesz wymiany na nowy z tytułu niezgodności towaru.
Jak odmówią tłumacząc to zalaniem lub wysokimi kosztami to odpiszesz że w takiej sytuacji odstępujesz od umowy i chcesz zwrotu pieniędzy, bo ma miejsce domniemanie że niezgodność istniała w momencie sprzedazy, wymiana nie jest nadmiernym kosztem tylko normalną praktyką rynkową a ty potrzebujesz laptopa niezwłocznie do pracy.

Druga możliwość to złożyć reklamację załączając pismo z serwisu stwierdzające że laptop był zalany i że w związku z ustawowym domniemaniem że miało to miejsce przed sprzedażą chcesz wymiany na nowy (lub zwrotu pieniędzy, zaleznie co wolisz, ale prędzej wymienią).

Tylko tutaj lepiej poradź się Rzecznika Praw Konsumenta, specjalisty z Federtacji Konsumenta albo jakiegos prawnika, nawet studenta prawa obeznanego w temacie, który wariant wybrać.

Chyba że kupiłeś na firmę to wtedy z tytułu rękojmii między przedsiębiorcami, ale to komplikuje sprawę bo wtedy nie ma domniemania że zalanie istniało w momencie sprzedaży.

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 23:24) *
Z tego co czytałem z podanych przez Ciebie stron, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do mojego żądania wymiany towaru na nowy, czy jest może jakiś przepis, który mówi aby sprzedawca wymienił mi go \"od ręki\"? Nadmieniam, iż laptop jest mi potrzebny i bardzo nie jest mi na rękę ponownie czekać kilka tygodni na diagnozę.

Nie ma takiego przepisu, sprzedawca ma ustawowe dwa tygodnie na rozpatrzenie i potem jeszcze zwyczajowe dwa tygodnie na wykonanie. Przy czym termin wykonania reklamacji sam określasz pisząc w piśmie że chcesz w terminie takim a takim. Możesz podać 1 dzień po rozpatrzeniu, ale nie radzę bo wtedy odpiszą że to nierealne do wykonania.

Z drugiej strony musi rozpatrzyć reklamację w ciagu tych 14 dni, a jak się nie wyrobi w terminie to będzie musiał ją wykonać nawet jeśli byłaby niezasadna.

QUOTE(enginer @ 2-02-2015, 23:24) *
Jak najlepiej z nimi rozmawiać?

Najpierw na spokojnie, może po prostu od razu wymienią.
Szczególnie jak im udowodnisz że sprzedali ci używanego albo powystawowego laptopa, to będą chcieli to jak najszybciej załatwić. (Sprawdź datę pierwszego uruchomienia laptopa, czy była przed czy po tym jak go kupiłeś. Nawet możesz napisać do serwisu żeby ci ją podali.)
Ale jak będą chcieli się wymigać albo wysłać do serwisu to miej przygotowane pismo z reklamacją.

QUOTE(bisoner @ 2-02-2015, 23:30) *
Rzecznik praw konsumenta. On Ci poradzi co możesz wymagać od sklepu a czego nie. Generalnie wietrze tutaj ciężki przypadek bo nie bedziesz chyba w stanie udowodnić, że nic na niego nie wylałeś, chyba że jakieś badania laboratoryjne powierzchni obudowy.

Nie musi nic udowadniać, bo przy sprzedaży konsumenckiej ma miejsce domniemanie że niezgodność istniała w momencie sprzedaży.
I to sklep jeśli chce odrzucić reklamację musi udowodnić przedstawiając opinię rzeczoznawcy, że to konsument zalał laptopa.


--------------------
Some systems don't need improvement
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Strony: V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 14-10-2019 - 10:21