IPB

Witamy gościa ( Logowanie | Rejestracja )

 
Reply to this topicStart new topic
Nowy HP Omen 15 - wysokie temperatury procesora
sqnhed
dodano 6-03-2017, 11:31
Nr wypowiedzi: #1





Grupa: Forumowicz
Wypowiedzi: 2
Rejestracja: 23/02/17
Nr użytkownika: 70 266



Witam,

kilka dni temu zakupiłem w Takanazi laptopa HP Omen 15 - i7 6700hq-GTX 965M- 12GB RAM-128 SSD-1TBHDD (HP Renew Silver). Ogólnie zakup spoko, wszystko zgodnie z opisem aukcji, laptop nieużywany, sprawdziłem stan baterii, dysku itd. - wszystko igła. Kiedy odpalam jakąś grę pojawiają się jednak problemy:

1. Szybkie grzanie się procesora (wg SpeedFana także płyty głównej). Niemal od razu przy większym obciążeniu temperatura skacze nawet do 90 stopni C. Zarówno Speed Fan jak i HW Monitor wskazują, że problem dotyczy tylko procesora - karta graficzna i dysk mają normalne temperatury.
2. Gdy temperatura idzie do góry, uruchamiają się wiatraki, które działają nieprawdopodobnie głośno - nigdy się z czymś takim nie spotkałem, ale brzmią jak odkurzacz. Zaznaczam, że nie miałem do tej pory do czynienia z laptopami do gier, więc może dlatego odczuwam taki dyskomfort.

Gdy gram w Football Managera temperatura skacze od czasu do czasu, kiedy gra mieli jakąś większą ilość danych - potem spada do poziomu 40-50 stopni. Kiedy gram np. w Fifę czy dema jakichś strzelanek jest już gorzej bo temperatura cały czas utrzymuje się powyżej 70 stopni a co jakiś czas podskakuje do 90-93.
Dodam też, że kiedy sprawdzam w menedżerze zadań - procesor nigdy nie przekracza 40% obciążenia, a mimo to temperatura szaleje.

Powyższe objawy nie występują, kiedy laptop działa na baterii - wtedy pracuje cicho, a temperatury nie skaczą. Nie odniosłem wrażenia, żeby działał dużo wolniej/słabiej. Nie ma też oczywiście problemu podczas normalnego korzystania - internet, youtube, poczta itd. Komp działa w miarę cicho, nie grzeje się (temperatury 37-40 stopni).

I teraz kilka pytań z mojej strony.

1. Czy takie temperatury w praktycznie nowym laptopie, który jeszcze nie zdążył się zakurzyć to norma? Powinienem zgłosić się do serwisu/sprzedawcy?
2. Jeśli coś jest nie tak, to jaka może być przyczyna? Np. kiepska pasta na procesorze? Zakładam, że jeśli sprzęt jest na gwarancji, to nie powinienem samemu jej wymieniać wink.gif Może w ramach gwarancji serwis wymieni taką pastę?
3. Co jeszcze powinienem sprawdzić/zrobić, żeby obniżyć temperatury i hałas wentylatorów? Skoro podczas pracy na baterii problemu nie ma, to może można ustawić jakiś inny plan zasilania, żeby uzyskać taki efekt także przy podłączonym zasilaczu?
4. Czy polecacie jakieś programy, żeby zrobić więcej testów, które mogą bardziej rozjaśnić sytuację?

Z góry dzięki za pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jazzman
dodano 6-03-2017, 12:57
Nr wypowiedzi: #2





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 305
Rejestracja: 5/07/12
Nr użytkownika: 49 393



HP z natury mają głośne chłodzenie, wynika to ze specyfiki tej firmy.Miałem kiedyś laptopa Hp z mocną grafiką i pomimo wymiany pasty i czyszczenia chłodzenia w grach był głośny mimo niedużych temperatur.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Konsument_123
dodano 30-11-2019, 14:27
Nr wypowiedzi: #3





Grupa: Forowicz
Wypowiedzi: 1
Rejestracja: 30/11/19
Nr użytkownika: 76 430



Witam. Piszę ten post ku przestrodze i dla wzmożenia czujności przez użytkowników tego forum, którzy dokonali zakupów od sprzedawcy Takanazi.

W 2016 roku zakupiłem laptopa HP Spectre X360 od Sprzedającego Takanazi. Z laptopa korzystałem bardzo mało, bo miałem jeszcze inne urządzenia, jednak od początku komputer bardzo mocno się nagrzewał, miał bardzo duże problemy z łączeniem się do internetu przez WIFI - bardzo często połączenie było zrywane, albo zasięg pokazywał jedną kreskę z odległości kilku metrów od routera. Dodatkowo wielokrotnie komputer otwierał się jakby konfigurował się od początku (trzeba było wybierać język systemu itp.).

Moim błędem było to, że nie oddałem go od razu na gwarancję, ale po prostu bardzo mało z niego korzystałem i tak zignorowałem problem a czas upłynął a laptop mimo, że jest w stanie 100% jak nowy, to po dwóch latach od zakupu włączyłem komputer a ten się spalił. Jego czas łącznego użytkowania od momentu zakupu był naprawdę śladowy.

Postanowiłem oddać laptopa do serwisu aby sprawdzić, czy jest jeszcze co ratować, czy lepiej pomyśleć nad zakupem nowego sprzętu, choć domyślałem się, że raczej płyta główna będzie do wyrzucenia. Co ciekawe serwis potwierdził, że mieli już do czynienia z komputerami od tego sprzedającego i bardzo często były duże wątpliwości co do ich jakości. Serwisant poinformował mnie, że mieli komputer od tego sprzedawcy i kiedy przesłali go do serwisu HP, to odmówiono jego naprawę ze względu na fakt, że kości RAM oraz dysk twardy zostały wymienione na inne niż były wskazane w specyfikacji producenta.

Wiedziałem, że mój laptop pochodzi z programu HP Renew i sprzedający nie ukrywał tego faktu w aukcji na Allegro. Pisałem w tej sprawie do HP, które potwierdziło mi mailowo, że mój egzemplarz otrzymał najwyższą notę jakości. Problemem okazało się jednak to, że serwisanci poinformowali mnie, że w moim laptopie są prawdopodobnie chińskie podróbki podzespołów i że spotkali się z takim przypadkiem już wcześniej i nie ma sensu jakakolwiek naprawa. Tym samym polecam, jeżeli ktoś zakupił sprzęt od tego użytkownika (Takanzi), aby w miarę wątpliwości sprawdzać co kryje wnętrze sprzętu, albo błyskawicznie reklamować w razie problemów.

Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek (1 gości i 0 użytkowników anonimowych)
0 użytkowników:

 



RSS Wersja Lo-Fi_|_Informacja o cookies Zegar wskazuje: 13-12-2019 - 16:13