Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Przejdź do normalnego widoku: Na co zwracać uwagę przy zakupie online ?
Forum NHL.pl > Opinie i kwestie szczegółowe > Kwestie prawne
Strony: 1, 2
PabloMaX
Proszę o umieszczenie ogólnych rad dotyczących kupowania sprzętu w sklepach internetowych, gdy przesyłkę przynosi nam kurier.
Na co należy zwrócić uwagę przed kliknięciem "kupuj"? Co powinno się sprawdzać przy kurierze? i w czym najczęściej może nas sklep przechytrzyć ?
el_kojote
ogónie - na wszystko - zaczac trzeba od przegladania opinii na temat danego e-sklepu....
SmakoszRydzykow
Witaj
Jak wspomniał el_kojote, na wszystko trzeba zwracać uwagę: na gwarancję, postępowanie sklepu w razie kłopotów (czytaj regulamin). Co do kuriera to musisz mu zapłacić i poprosić żeby poczekał aż sprawdzisz. Po rozpakowaniu robisz oględziny czy opakowanie nie jest uszkodzone, czy sam sprzęt nie jest z wierzchu uszkodzony. Jeśli jest coś nie tak, kurier musi sporządzić protokół.
Tydzień temu przyszedł mój lapek i po sprawdzeniu przy kurierze czy jest wszystko ok. podziękowałem i już. Nie ma co się bać, lub myśleć z góry że pójdzie coś nie tak, uszy do góry.
drhab
QUOTE(PabloMaX @ 2-06-2008, 11:58) *
i w czym najczęściej może nas sklep przechytrzyć ?

Porównując do "stacjonarnych" zakupów-w niczym;masz istotną przewagę w postaci 10 dni na gruntowną weryfikację i ewentualny zwrot bez podania przyczyny.
Tradycyjne zakupy nie gwarantują takiej swobody w świetle prawa.

el_kojote
wydaje sie ze tak - ale czesci takie opinie są do momentu az nie musisz do sklepu wracać towaru bądź walczyć z gwarancją itp.

tak jak ktos juz napisał najważniejsze jest czytanie regulaminu sklepu zeby być na wszystko przygotowanym i znać nie tylko swoje prawa ale i obowiązki :-)
drhab
QUOTE(el_kojote @ 4-06-2008, 11:46) *
wydaje sie ze tak - ale czesci takie opinie są do momentu az nie musisz do sklepu wracać towaru bądź walczyć z gwarancją itp.

Mógłbyś nieco bliżej?
Podczas tradycyjnych zakupów czasu na oględziny masz do woli,ale tylko do sfinalizowania transakcji,tj.zapłaty i odebrania towaru.Ewentualny zwrot leży w zakresie wyłącznie dobrej woli sprzedawcy i nie jest prawnie umocowany.
Zwrot po zakupie na odległość podlega rozwiązaniom,o jakich wspomniałem wyżej.
Dla porządku zamieszczam podporę prawną.

Co jest korzystniejsze-ogląd "na chłodno" z perspektywą zwrotu w ciągu 10-ciu dni czy ogląd,nawet hipotetycznie wielogodzinny,jednak emocjonalny i często podległy dyskretnej psychologicznej presji sprzedawcy w sklepie?

Jakaż to walka z gwarancją,kolego el_kojote,różnicuje zakupy tradycyjne od internetowych?

Uprzejmie proszę o chwilę refleksji przed i po zamieszczeniu treści,które się właśnie spłodziło;przecież można je w każdej chwili edytować,w przeciwieństwie do takich np.komunikatorów.
To też swego rodzaju analogia do w/w sposobów zakupu.
-LocDog-
Ale jakiś zapis jest chyba, że sprzęt nie był użytkowany. A jak nazwać odpalenie, załadowanie pre-instalowanego systemu...?
studenc1k
Zgadza się, choć jednak nie do końca wink.gif :
" To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu."
drhab
QUOTE(-LocDog- @ 5-06-2008, 16:13) *
Ale jakiś zapis jest chyba, że sprzęt nie był użytkowany. A jak nazwać odpalenie, załadowanie pre-instalowanego systemu...?

Do jasnej za przeproszeniem ciasnej,kolego LocDog!
Czy szanowny kolega,mający na koncie 515 wypowiedzi,nie raczył dotąd zapoznać się z zawartością niniejszego portalu?!

Jeszcze parę tego typu "wynurzeń" i przerodzi się to w pogaduchy u cioci na imieninach,a nie specjalistyczne-ponoć-forum...

Uprzejmie proszę o przestrzeganie zasady:

najpierw myślę,potem piszę,

w takim właśnie porządku;wszystkim nam to przyniesie pożytek,zaręczam.

Przykro mi,że muszę używać tak ostrego tonu,ale nasuwają mi się od razu niemiłe skojarzenia z forum poświęconemu Gentoo oraz Elektroda.pl i ich ewolucją w czasie.
Tomasz Cyba
Spoko. Jest nadzieja, że Dog kupi sobie nareszcie ten notebook, za którym chodzi od... ho, ho i się trochę uspokoi smile.gif

Loc jest takim naszym tutejszym folklorem, a jednocześnie maskotką forum. W sumie nieszkodliwy i trudno go nie lubić.

Co innego, gdyby podobny styl udzielił się większej liczbie dyskutantów...
hjugo
QUOTE(SmakoszRydzykow @ 2-06-2008, 19:47) *
Co do kuriera to musisz mu zapłacić i poprosić żeby poczekał aż sprawdzisz. Po rozpakowaniu robisz oględziny czy opakowanie nie jest uszkodzone, czy sam sprzęt nie jest z wierzchu uszkodzony. Jeśli jest coś nie tak, kurier musi sporządzić protokół.


to najpierw muszę zapłacić a potem robie oględziny sprzętu, czy odwrotnie? (mam tu na myśli formę płatności "za pobraniem u kuriera")
jak kurier przyjedzie to mogę najpierw obejrzeć sprzęt i jeśli zobaczę jakąs wadę to mogę odmówić przyjęcia przesyłki?
el_kojote
wiesz co....
powertuj forum i wtedy sam zobaczysz jakie "piekło" moze zgotować ci sklep... np taki MTS notebook... a przynajmniej niektóre jego oddziały.

QUOTE(drhab)
Jakaż to walka z gwarancją,kolego el_kojote,różnicuje zakupy tradycyjne od internetowych?

Uprzejmie proszę o chwilę refleksji przed i po zamieszczeniu treści,które się właśnie spłodziło;przecież można je w każdej chwili edytować,w przeciwieństwie do takich np.komunikatorów.
To też swego rodzaju analogia do w/w sposobów zakupu.


aha.. drhab uzwaj wyszukiwarki to znajdziesz. czasami po prostu niektóre firmy traktują Twoje prawa (a swoje obowiązki) tak jak ograniczenie predkosci do 50 km/h w warszawie - kazdy wie ze jest ale znajdz mi kierowce który go nie złamał....
resumujac - trza czytac... wiadomo ze to meczace tym bardziej jak watek zajmuje czasami kilkaset mnie lub bardziej ciekawych wpisów a kazdy chciałby miec info na juz! i to wytłuszczonym drukiem smile.gif

konkluzja - @drhab jesteś bardzo subiektywny a Twoje podejscie, zadawanie czegos na kształt pytań retorycznych, które w Twoim krótkim myśleniu miały pokazać ze powinniśmy kupować w e-sklepach na hurrrra bo niczym nie roznia sie od takich ktore mamy swojej okolicy jest wręcz irracjonalna. nie wiem skad takie podejście - tym bardziej ze wyklepałes je na podstawie jedego za - 10 dniowego okresu próbnego.... pomijajac fakt ze zaraz napiszesz ze kupujesz w siec od x lat i tak własnie - chociaz moim zdaniem jestes/byłeś pracownikiem jednego z takich sklepów.... (?przeczucie) dry.gif

poza tym te 10 dni to moze byc tak naprawdę pułapka dla innych klientów - bo nie ma pewnosci czy kupuje neu czy zwrot...

hmmm.... na czym polega przewaga e-sklepów na innymi - kwestie ekonomiczne i to ze maja taki asortyment, który ciężko spotkać w zwykłych sklepach... a dlaczego czesto wybieram sklepy gdzie moge sie osobiście pofatygowac..? bo moge osobiscie sprawdzic sprzet przed odbiorem. roznica polega na tym ze jak zobacze ze cos jest nie tak wymieniaja zazwyczaj od reki a Ty sie bedziesz bujał jak whadełko w zegarku odbierajac przesyłke odsyłajac i tak w tą i spowrotem.
sam kupuje w sieci i to dosc czesto ale nic nie zastąpi "pomacania" towaru, pobiegania czasami po sklepach; pogadania ze sprzedawcami tak dla przyjemności. jezeli mam dokonac zakupu tylko na podstawie zdjecia to sorry - ale szkoda mojej kasy; czasu i tych 10 dni. lepiej odrazu wiedziec co sie kupuje - kazdy ma indywidualny gust. nawet jak kazdy na forum bedzie zachwalał jakiego lapka to i tak nie świdczy o tym ze dla mnie czy kogoś innego będzie ok.

BTW. skoro zakupy on-line sa takie proste super i w ogole cud, miód i orzeszki to odpowiedz dlaczego tyle negatywnych sygnałów/ doświadczeń forumowiczów? skad sie to bierze huh.gif

BTW2. moze i masz konesera, moze i masz kilka wypowiedzi ale to nie świadczy o tym ze mozesz jechac po kims bo tak Ci się podoba.
a to juz chyba Twoja druga czy trzecia taka jechanka. sadzac do liczby wypowiedzi to procent jest duży... (nie wiem czy zdajesz sobie sprawe ale koneser nie jest równy snobowi)

BTW3.
QUOTE(drhab)
Mógłbyś nieco bliżej?
..... bliżej to powinieneś zaznajomić sie z tematami na forum......


@locdog - sprzedawca powinien Cię poinformowac o tym ze paczka przed wysłaniem była otwierana - chociazby zeby sprawdzic czy lap jest ok, w przeciwnym wypadku karton powinen byc orginalnie zaplombowany /zaklejony.

Pozdrawiam.
-LocDog-
Najlepiej odbierać w siedzibie firmy, oddziale, sklepie ...
_apsik
a mnie niepokoi znowu cos innego.jeden czy drugi kupujacy wybral sobie sprzet ktory go interesuje.idzie teraz do sklepu sprzedawca(jesli oczywiscie fachowiec)przez pol godziny moze nawet dluzej objasnia zalety sprzetu i ewentualnie jego wady daje mozliwosc wyprobowania itd.itd.a co robi potencjalny nabywca?utwierdzony w swoim przekonaniu dobrego wyboru leci na skrzydlach do domu i zamawia o 100 zloty taniej w net.
(ktos kiedys powiedzial --tylko ten kto ma nieuzywane sumienie ma czyste sumienie)

pozdrowienia
el_kojote
staram sie nie ograniczac do jednego sklepu i staram sie odwiedzac sklepy z którymi mam już kontakt. czasami upusty które dostaje w takich sklepach sa na tyle interesujace ze koncowo cena jest niższa niz w necie.
Studencik
Witam, zanim klikniesz 'kupuj' poczytaj opinie, zadzwon zapytaj ile czeka sie srednio na realizacje zamowienia, a jezeli jest mozliwosc to idz do sklepu i sprawdz jak to wyglada na miejscu ... ja polecam www.notebooki.pl
-LocDog-
Co do tego klienta, który potem leci do domu zamawiać, to nie jest tak do końca. Bo ten, który idzie i wysłuchuje tych ocen sprzedawcy o sprzęcie itd. powiedzmy sobie szczerze, nie zna się na sprzęcie i taka osoba prawie na pewno nie zamówi w internecie. Jest to taka osoba, która idzie do sklepu, radzi mu sprzedawca i ona kupuje pod tym wpływem jakiś model. Te osoby które zamawiają w internecie, na pewno nie idą do sklepu się radzić, tylko same wiedzą co i jak, na co patrzeć itd. Nawet te osoby w większości przypadków kupują w pierwszym sklepie do którego wejdą, nie szukają taniej w okolicy. Po prostu idą kupić, a już na pewno nie będą się męczyć z zamawianiem w necie a chcą to od razu.

Nie każdy analizuje specyfikację, czyta setki testów, analizuje - większość ludzi idzie i po prostu kupuje (mają mniej zmartwień niż my) tongue.gif

Co do realizacji, u mnie w RTV AGD pisało do 3dni, jeżeli tak by się nie stało - zrezygnowałbym i tyle. W komputroniku powiedzieli, że może to być nawet 2 tygodnie, żebym się z tym liczył. Ale chcą zaliczkę te cfaniaczki - więc potem nie możesz zrezygnować smile.gif Nie daj się wrobić, bądź czujny a na pewno będzie dobrze smile.gif
www_lapkowo_pl
Moze wypowiem się z innej strony smile.gif warto zawsze przez platnoscią poprosic o fakturę pro forma - nawet imienną oraz wplacac pieniadze tylko na rachunki firm a nie rachunki osobiste.

Zawsze przy kurierze, nie tylko otworz paczkę ale wlacz komputer. Daj kurierowi 5 zl napiwku i niech poczeka 10 minut nawet smile.gif Jesli przyjmiesz paczkę, a matryca jest wylana, sklep nie uzna Twojej reklamacji, poniewaz wina lezy wtedy po stronie kuriera, od ktorego juz nie ma jak odzyskac pieniedzy.

Przed kupnem zaznacz czy laptop ma być zapieczętowany czy wysylajacy ma sprawdzic sprzet przed wysylką. Ja osobiscie doradzam aby sprzedawca sprawdził sprzet przed wysylką - wtedy mozesz wszystko zwalic na niego i jestes ok. Kiedy Ty otwierasz paczkę, sam reklamujesz lapka u producenta itd, chociaz zgodnie z prawem mozesz go zwrocic ale zawsze latwiej zeby sklep sprawdzil lapka.

Jesli mozesz - jedz odebrac laptopa osobiscie - do nas ludzie przyjezdzają z Warszawy, Gdańska i Krakowa smile.gif Zawsze na zywo latwiej cos znegocjowac, a koszt wysylki potrafi czasem sie zwrocic smile.gif

Spytaj co jest w pudelku i czy sprzet jest NOWY i serwisowany przez producenta. Malo ktory sklep informuje o tym, ze sprzet jest np odnawiany. Jednak jesli tak jest - gwarancji udziela sprzedawca a nie producent - nie jest to czesto minus ale warto wiedziec i swiadomie podjac ta decyzje, poza tym ten sprzet powinien byc tanszy niz nowy smile.gif

wysek
Moje pytanie dotyczy zakupów online (więc to chyba dobry temat) z odbiorem osobistym w filii firmy.

Gdy kupiłem laptopa online i odbieram go osobiście w filii, jakie są moje prawa ?
Czy mogę sprawdzić komputer przed przekazaniem sprzedawcy pieniędzy ?
Czy pudełko musi być fabrycznie zamknięte i zaplombowane przez producenta ?
Czy jeżeli cokolwiek mi się nie spodoba, mogę z miejsca powołać się na możliwość rezygnacji w okresie 10 dni ?
I ostatnia sprawa, czy jeżeli zawarłem umowę ze sprzedawcą na określony koszt towaru, to czy przy odbiorze ma on prawo wzrosnąć ?
Jeżeli nie, to czy sam mail, z potwierdzeniem i kwotą do zapłaty jest wystarczającym potwierdzeniem ?

Z góry dzięki za odpowiedzi, nie jestem panikarzem, który już przed zakupem wie, że go oszukają, ale chciałbym być w razie czego przygotowany,
gdyż kwoty przy zakupach laptopów są wysokie...
studenc1k
QUOTE(wysek @ 19-09-2008, 0:06) *
Moje pytanie dotyczy zakupów online (więc to chyba dobry temat) z odbiorem osobistym w filii firmy.

Czy mogę sprawdzić komputer przed przekazaniem sprzedawcy pieniędzy ?

Jak najbardziej możesz zażądać uruchomienia lapka i sprawdzenia czy wszystko jest ok. Oczywiście o odpaleniu 3dmarka czy Prime to zapomnij wink.gif Ale np. paint i ustawienie kolorów czerwony/zielony/żółty itp. pomoże wykryć badpixela.
QUOTE(wysek @ 19-09-2008, 0:06) *
Czy pudełko musi być fabrycznie zamknięte i zaplombowane przez producenta ?

Laptop ma być nowy, prosto od producenta, więc nie powinno być śladów że pudełko było otwierane.
QUOTE(wysek @ 19-09-2008, 0:06) *
Czy jeżeli cokolwiek mi się nie spodoba, mogę z miejsca powołać się na możliwość rezygnacji w okresie 10 dni ?

Przy odbiorze notebooka w sklepie od razu tracisz prawo do jego zwrotu w ciągu 10 dni. Umowa zostaje zawarta w sklepie, a nie na odległość. Podpisanie faktury/paragonu, wypłata pieniędzy odbywa się na miejscu.
QUOTE(wysek @ 19-09-2008, 0:06) *
I ostatnia sprawa, czy jeżeli zawarłem umowę ze sprzedawcą na określony koszt towaru, to czy przy odbiorze ma on prawo wzrosnąć ?
Jeżeli nie, to czy sam mail, z potwierdzeniem i kwotą do zapłaty jest wystarczającym potwierdzeniem ?

Z tym róznie bywa, przed zakupem warto się tego dowiedzieć pisząc maila do sklepu (jakby co będzie dowód). Sugeruje też przejrzeć regulamin sklepu, ew. przedzwonić do Federacji Konsumentów.
eMobilne
QUOTE(studenc1k @ 20-09-2008, 20:07) *
Przy odbiorze notebooka w sklepie od razu tracisz prawo do jego zwrotu w ciągu 10 dni. Umowa zostaje zawarta w sklepie, a nie na odległość. Podpisanie faktury/paragonu, wypłata pieniędzy odbywa się na miejscu.


w zadnym wypadku!
umowa zostaje zawarta na odleglosc i nadal obowiazuje 10 dniowy termin odstapienia od umowy.

QUOTE(studenc1k @ 20-09-2008, 20:07) *
Z tym róznie bywa, przed zakupem warto się tego dowiedzieć pisząc maila do sklepu (jakby co będzie dowód). Sugeruje też przejrzeć regulamin sklepu, ew. przedzwonić do Federacji Konsumentów.


oferta jest zawsze oferta.
nie ma znaczenia, ze sklep napisze sobie w regulaminie iz ceny nie maja charakteru oferty w rozumieniu odpowiednich paragrafow w KC.
zawarcie umowy nastepuje w momencie zlozenia zamowienia przez Kupujacego.

QUOTE(studenc1k @ 20-09-2008, 20:07) *
Jak najbardziej możesz zażądać uruchomienia lapka i sprawdzenia czy wszystko jest ok. Oczywiście o odpaleniu 3dmarka czy Prime to zapomnij wink.gif Ale np. paint i ustawienie kolorów czerwony/zielony/żółty itp. pomoże wykryć badpixela.


jezeli umowa zawarta jest na odleglosc, a w przypadku zlozenia zamowienia na stronie www tak wlasnie jest, sprzedawca moze nie zgodzic sie na odpalenie laptopa u siebie w firmie.


pozdrawiam
lukaszek1234
a jak z gwarancją?? trzeba podbijać?? czy na podstawie faktury jest ważna?? a i jeszcze jedno teraz chyba niebezpieczne uruchamiać lapka jak przyjedzie z zimnego samochodu do domu. ZCy jednak lepiej uruchomic/?
lukaszek1234
sklep napisał mi że przy kurierze sprawdzam tylko taśmę i pudełko zawartość później sam czy tak mam zrobić jak radzicie??
Morthal
Dokładnie tak, jeżeli paczka (pudełko i taśmy) jest nietknięta, to kuriera zawartość już nie obchodzi, bo za to odpowiada sklep.
lukaszek1234
oki dzięki za odp
szyno
QUOTE(arikashi @ 21-09-2008, 14:17) *
oferta jest zawsze oferta.
nie ma znaczenia, ze sklep napisze sobie w regulaminie iz ceny nie maja charakteru oferty w rozumieniu odpowiednich paragrafow w KC.
zawarcie umowy nastepuje w momencie zlozenia zamowienia przez Kupujacego.
Nie masz racji. Oferta, to oferta, a zastrzeżenie, że opublikowana "oferta" nie jest ofertą w rozumieniu KC jest wiążące.
Nie jest również prawdą, że umowa zostaje zawarta po (w momencie) złożeniu zamówienia. Aby umowa mogła zostać zawarta musi zostać zaakceptowana przez wszystkie strony. W tym wypadku umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu zamówienia, a nie w momencie jego złożenia. To nie aukcja z opcją "Kup teraz".
studenc1k
QUOTE(arikashi @ 21-09-2008, 14:17) *
w zadnym wypadku!
umowa zostaje zawarta na odleglosc i nadal obowiazuje 10 dniowy termin odstapienia od umowy.
pozdrawiam

Ja mam jednak nadal wątpliwości. Nie jestem jednak ekspertem, więc możliwe ze masz rację.
btw. regulaminy sklepów to na prawdę ciekawa lektura...

notebooki.pl
QUOTE
2. Złożenie zamówienia i otrzymanie e-maila potwierdzającego złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z podpisaniem umowy cywilno-prawnej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
32. Informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

komputronik
QUOTE
2. Informacja udzielona przez sprzedawcę o przyjęciu zamówienia do realizacji, na podstawie zaakceptowanej przez obie strony oferty, wysyłana poprzez pocztę elektroniczną, jest jednoznaczna z zawarciem umowy kupna/sprzedaży wiążącą obie strony transakcji.
2. Cena podana przy towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia.
Denver
a mi pan z x-kom`u powiedzial ze przy zakupie przez internet nie ma mozliwosci zwrotu laptopa w ciagu 10 dni gdy zostanie stwierdzony "zepsuty" pixel :|
jest to sprzeczne ze wszystkim co zostalo tu napisane :| Pan wyjasnil ze martwy pixel to slad uzytkowania i dlatego gdy przyjdzie do mnie laptop i stwierdze w nim martwy pixel to nie mam mozliwosci zwrotu. Szkoda bo chcialem tam lapka kupic:/
Denver
EDIT:

Odpowiedz x-kom`u na maila w ktorym staralem sie wszystko wyjasnic:

"Witam serdecznie,



zapewne źle został Pan zrozumiany, prawo odstąpienia od umowy przysługuje w ciągu 10 dni od daty otrzymania towaru pod warunkiem, że zakupiony towar nie był używany. Martwe piksele nie mają z tą definicją nic wspólnego. Na jakiej podstawie twierdzi Pan, że działamy niezgodnie z prawem? Nie będziemy robili Panu problemów ze zwrotem, jeśli zakupiony przez Pana towar nie będzie używany. Można zatem rozpakować towar, uruchomić komputer i system operacyjny i na tej podstawie stwierdzić czy spełnia nasze oczekiwania. Nie można jednak komputera używać w sposób długotrwały."

no i si smile.gif

grzechoo
Sorki, że odgrzewam kotleta, ale nie znalazłem odpowiedzi, a temat chyba odpowiedni

Czy mogę sprawdzić sprzęt przed zapłaceniem pieniędzy kurierowi?
Bo miałem taki nieprzyjemny przypadek, że przyszła do mnie kuchenka, zapłaciłem kurierowi i dopiero po tym zająłem się sprawdzaniem. Była uszkodzona, kurier spisał protokół i zabrał towar, ale pieniędzy już nie oddał, bo powiedział, że nie może.
I tym sposobem zostałem bez pieniędzy i bez kuchenki.

To samo tutaj, jeżeli się okaże że jest coś nie tak - muszę zapłacić za uszkodzony sprzęt którego, koniec końców, nie przyjmę?
eMobilne
QUOTE(grzechoo @ 26-10-2008, 19:00) *
Czy mogę sprawdzić sprzęt przed zapłaceniem pieniędzy kurierowi?
Bo miałem taki nieprzyjemny przypadek, że przyszła do mnie kuchenka, zapłaciłem kurierowi i dopiero po tym zająłem się sprawdzaniem. Była uszkodzona, kurier spisał protokół i zabrał towar, ale pieniędzy już nie oddał, bo powiedział, że nie może.
I tym sposobem zostałem bez pieniędzy i bez kuchenki.


niestety, ale bedziesz musial najpierw zaplacic.
wynika to z tego, ze firma w ktorej pracuje dany kurier bierze odpowiedzialnosc za dostarczenie paczki.
jezeli otworzysz paczke i powiesz, ze jej nie chcesz to przy nie dokonaniu platnosci kurier ma mega problem.
ja jako sklep jej nie przyjme i bede domagal sie odszkodowania od firmy kurierskiej.

pamietaj jednak o tym, ze masz prawo paczke otworzyc przy kurierze.
nie moze on powiedziec, ze sie spieszy.
tylko on moze wypelnic protokol szkody, ktory jest jedynym dokumentem w przypadku domagania sie odszkodowania.

QUOTE(lukaszek1234 @ 23-09-2008, 10:07) *
sklep napisał mi że przy kurierze sprawdzam tylko taśmę i pudełko zawartość później sam czy tak mam zrobić jak radzicie??


jak to przed chwila napisalem.
sprawdz zawartosc paczki!

co zrobisz jak zamiast zamowionego laptopa otrzymasz najnowsze wydanie Wielkiej Encyklopedii Zwierzat?

ksiazka sama w sobie jest zapewne fajna pozycja, jednak zdziwienie Twoje moze byc mega wielkie.

kurier ma obowiazek w takim przypadku spisac protokol.
moze tam napisac, ze zamiast komputera byla ksiazka lub byl najnowszy model laptopa z odlaczonym juz wyswietlaczem.

QUOTE(szyno @ 23-09-2008, 12:48) *
Nie masz racji. Oferta, to oferta, a zastrzeżenie, że opublikowana "oferta" nie jest ofertą w rozumieniu KC jest wiążące.


wg mojej wiedzy jest tak jak napisalem.
oczywiscie moge sie mylic (co zreszta zdarza mi sie nawet czesto wink.gif ) i dlatego prosze o podanie paragrafu z KC, ktory sprawia, ze "zastrzeżenie, że opublikowana "oferta" nie jest ofertą w rozumieniu KC jest wiążące"

QUOTE(szyno @ 23-09-2008, 12:48) *
Nie jest również prawdą, że umowa zostaje zawarta po (w momencie) złożeniu zamówienia. Aby umowa mogła zostać zawarta musi zostać zaakceptowana przez wszystkie strony. W tym wypadku umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu zamówienia, a nie w momencie jego złożenia. To nie aukcja z opcją "Kup teraz".


ok smile.gif
w taki razie dzis zmieniamy wszystkie ceny w naszym sklepie. bedziemy wszystko sprzedawac po 5 zl.
bedziemy mieli pelno zamowien, z ktorych nie bedziemy mogli sie wywiazac z wiadomych powodow.
ktos wreszcie pojdzie do sadu.
czy wiesz co powie sad? ja juz wiem bo sklep, w ktorym poprzednio pracowalem uslyszal to na wlasne uszy, a chodzilo o glupia pralke.
to nie jest licytacja to wlasnie jest kup teraz smile.gif
ja sprzedaje za okreslona cene. Ty kupujesz bo sie na nia godzisz.
do zawarcia umowy brakuje tylko Twojej zgody czyli zlozenia zamowienia.

wszystkie punkty w regulaminach, ktore mowia inaczej to...... hmm...... punkty w regulaminach wink.gif

QUOTE(studenc1k @ 24-09-2008, 21:08) *
Ja mam jednak nadal wątpliwości. Nie jestem jednak ekspertem, więc możliwe ze masz rację.
btw. regulaminy sklepów to na prawdę ciekawa lektura...


w takiej sytuacji pozostaje mi jedynie zaproponowac konsultacje z rzecznikiem konsumenta.
niech on osadzi, w ktorym momencie nastepuje zawarcie umowy przy zlozeniu zamowienia przez Internet.
smile.gif
Kyle
QUOTE(arikashi @ 26-10-2008, 22:48) *
wg mojej wiedzy jest tak jak napisalem.
oczywiscie moge sie mylic (co zreszta zdarza mi sie nawet czesto wink.gif ) i dlatego prosze o podanie paragrafu z KC, ktory sprawia, ze "zastrzeżenie, że opublikowana "oferta" nie jest ofertą w rozumieniu KC jest wiążące"


tak, mylisz się. Art. 71 KC stanowi: "Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy." Przepis ten zawiera zwrot "w razie wątpliwości". Wzmianka na stronie www, że cennik nie jest ofertą powoduje, że żadnych wątpliwości być nie może

QUOTE(arikashi @ 26-10-2008, 22:48) *
w taki razie dzis zmieniamy wszystkie ceny w naszym sklepie. bedziemy wszystko sprzedawac po 5 zl.
bedziemy mieli pelno zamowien, z ktorych nie bedziemy mogli sie wywiazac z wiadomych powodow.


a jaki to by miało sens ekonomiczny? bawisz się w bezcelową prowokację intelektualną? w czasach opineo i innych taki sklep miałby baaardzo krótką historię

QUOTE(arikashi @ 26-10-2008, 22:48) *
to nie jest licytacja to wlasnie jest kup teraz smile.gif
ja sprzedaje za okreslona cene. Ty kupujesz bo sie na nia godzisz.
do zawarcia umowy brakuje tylko Twojej zgody czyli zlozenia zamowienia.


"kup teraz" a cennik na www to dwie różne z prawnego punktu widzenia rzeczy. Przy "kup teraz" do zawarcia umow wystarczy kliknięcie kupna. Przy zakupie przez www - z reguły nie

QUOTE(arikashi @ 26-10-2008, 22:48) *
w takiej sytuacji pozostaje mi jedynie zaproponowac konsultacje z rzecznikiem konsumenta.
niech on osadzi, w ktorym momencie nastepuje zawarcie umowy przy zlozeniu zamowienia przez Internet.
smile.gif


nie są nieomylni. Podobnie jak ludzie z UOKiK - widziałem wiele farmazonów przez nich wymyślonych. Ale jeżeli bardzo chcesz to przy okazji mogę się zapytać - mój kolega z ogólniaka jest rzecznikiem. Choć wiem, co powie smile.gif

Quaz
A czy zalecane jest kupowanie laptopa zimą? Boję sie troche, ze podróż lodowatym kurierskim blaszakiem przez całą Polske moze zniszczyc laptopa, szczególnie matryce. I ze to wyjdzie dopiero po jakims czasie.

Jak z tym jest?
Morthal
Nie będzie z tym problemu. Ważne, aby nie włączać laptopa od razu po przyjeździe, a dopiero jak nagrzeje się do temperatury pokojowej.
SnoozE5
w poniedzialek bede mial paczke z delem 1537 i jak rozumiem zawolac kuriera do domu otworzyc paczke czy nie ma uszkodzen fizycznych. Tu pytanie czy wlaczac go i sprawdzac czy dziala odrazu ? A moze czytac instrukcje powoli i wtedy kombinowac jak juz kurier odjedzie ? W razie co dogrywa sie ze sklepem ?
Jan Korzeniowski
Otwierasz przy kurierze, sprawdzasz czy laptop jest cały, czy nie pęknieta/wylana matryca i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń oraz czy jest kompletny. Jeśli tak to okej i kurier sobie idzie, jego już nie obchodzi jeśli nie działa coś, sprzęt dostarczył cały i zdrowy.
Phalacrocorax
A czy wylana matryca może być widoczna tylko w momencie włączenia laptopa (to tak nawiązując do poprzednich wypowiedzi)? Rozumiem, można sprawdzić stan opakowania, otworzyć karton i wyjąć sprzęt, zobaczyć czy nie ma fizycznych obtłuczeń itd., oraz czy matryca jest w jednym kawałku. Ale włączanie urządzenia przy kurierze to trochę więcej roboty... za parę dni ma przyjść przesyłka i zastanawiam się czy jest sens w zabawę we włączanie (bo pewnie bateria zapakowana będzie osobno w szczelny woreczek wink.gif).

Poza tym wylanie matrycy związane jest z uszkodzeniem mechanicznym, a takie uszkodzenie powinno być widoczne już na samej obudowie bądź matrycy, mam rację?

Swego czasu zamówiłem monitor kurierem i przez myśl mi nie przeszło podpinanie go przy kurierze... wink.gif (oczywiście sam monitor dokładnie obejrzałem przed podpisaniem odbioru przesyłki kurierskiej)

analfabeta
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: dogadać się, żeby sklep paczkę wysłał w nienaruszonym opakowaniu producenta, takie coś odbieram od razu i potem sam już sobie we własnym zakresie sprawdzam, jak coś nie gra to wale z tym do producenta?
voorne
o ile sie nie myle to przy tego typu zakupach masz prawo zwrócic towar bez podania przyczyny , tylko nie pamietam w jakim terminie wink.gif
analfabeta
tak, wiem, ale chodzi mi o to, gdy np jest jakaś poważna usterka- rozlana matryca itd, czy w takim razie ten "myk" z nienaruszonym pudełkiem producenta działa?
mateusz99
Jak masz uszkodzoną matrycę czy jakikolwiek inny problem to dzwonisz do sklepu gdzie kupiłeś laptopa i tam powiedzą co musisz zrobić, wymienią ci go na nowy jeśli usterka miała miejsce w transporcie bądź też przyślą kuriera który przyjedzie do ciebie weźmie laptop zawiezie do serwisu jak naprawią to przywiezie do domu a ty nic za to nie płacisz.
Pablooo88
QUOTE(analfabeta @ 17-09-2009, 12:16) *
tak, wiem, ale chodzi mi o to, gdy np jest jakaś poważna usterka- rozlana matryca itd, czy w takim razie ten "myk" z nienaruszonym pudełkiem producenta działa?


Jak będzie rozlana matryca to wtedy:

1. serwis

2. zwracasz się do sklepu o wymianę towaru z tytułu niezgodności towaru z umową
analfabeta
ok, dzięki wielkie, o taką odpowiedź w sumie mi chodziło
Mushy
jeśli oderwałem już wszystkie folie i zainstalowałem system (lapek bez systemu) to czy mogę oddać?
i wysyłam im pewnie normalnie na własny koszt, a na zwrot kasy jak długo się czeka?

czy te 10 dni to dni robocze?
Pablooo88
Jeśli zainstalowałeś system i pozrywałeś folie to raczej Ci nie przyjmą laptopa... W przypadku laptopa bez systemu powinno się używać jakiegoś butowanego z płyty...

Wysyłka na koszt Twój
Zwrot kasy różnie wink.gif U mnie było 3 dni
Łonio
Ktoś się orientuje, jak RTVEuroAGD podchodzi do instalacji Windowsa, a następnie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny? Bo jako się nie kwapią z odpisaniem na maila, a laptop właśnie do mnie jedzie.


Mam info od sklepu, że traktują oni instalację windowsa jako użycie i nie przyjmują w takim przypadku zwrotu.
lukaszg
Witam

Kupiłem laptopa Dell Inspiron N5010 15R na Allegro - dokładnie z tej aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1745140546
Czy widzicie coś w opisie podejrzanego? bo sam już nie wiem czy to nie jakiś model z lewego rynku.
Klawiatura QWERTY UK więc laptop na rynek brytyjski raczej. I zastanawiam mnie, czy w takim modelu z taką klawa może być Windows 7 PL?
Sprzedający ma same pozytywy, więc "raczej" pewny gość.

Pozdr.
Master_one
Witam
Sklep internetowy kuxniewski oferuje przy zakupie internetowym usługę kompleksowego sprawdzenia notebooka pod kątem wad fabrycznych oraz bad pixeli matrycy a w przypadku wykrycia przez użytkownika wad fabrycznych lub badpixeli po takim sprawdzeniu zobowiązują się do bezpłatnej wymiany komputera na nowy ale obowiązuje też 10 dni na zwrot bez uzasadnienia który oni zdają się respektować pytanie moje brzmi warto korzystać z tego sprawdzenia ich czy życzyć sobie fabrycznie zamkniętego zestawu nie sprawdzanego i potem w razie bad pixeli lub innych wad odesłać go bez podawania powodu. Jaką mam gwarancję że wybierając tą usługę otrzymam nowego lapka a nie np z takiego zwrotu? Rezygnując z tej usługi i życząc sobie wysłania fabrycznie zamkniętego zestawu mam pewność że lapek nie pochodzi ze zwrotu a czy ryzykuje czymś wybierając taką opcję? Bez względu na to którą opcję wybiorę zawsze mam te 10 dni na zwrot zarówno fabrycznie zamkniętego jak i sprawdzanego czyż nie? Tak więc która opcja lepsza?
duzyy
Jeśli masz jako takie pojęcie jak sprawdzić sprzęt to ja bym wolał kupić nieotwierany ale pracując już wiele lat w handlu życie nauczyło mnie że prędzej się psują lapki które są wydawane jako fabrycznie zapakowane niż z wystawy.... taka mała ironia wink.gif
Master_one
Ale sklep sprzedaje nowe lapki tylko oferują usługę kompleksowego sprawdzenia ale właśnie tak myślę że sprawdzić mogę go sobie równie dobrze sam więc lepiej chyba zrezygnować z tej usługi i zażyczyć sobie komputera zapakowanego z fabryczną plombą producenta bez sprawdzania przez nich, a w razie wady odesłać w ciągu 10 dni od zakupu i już bo co tu w sumie sprawdzać poza dyskiem spasowaniem klawiaturą i touchpadem oraz matrycą.
To jest wydanie "lo-fi" naszego forum. Aby przejść do wersji z obrazkami, formatowaniem i innymi ozdobnikami kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.